مدیریت صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون

شنبه, 15 دی,1397

مدیریت صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون

شرح وظایف مدیریت صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون

۱-تدوین برنامه راهبردی جهت مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با توجه به ظرفیتهای تولید، فرابری و مصرف استان در چارچوب سیاست مصوب.

۲-هماهنگی با واحدهای ذیربط و انجام اقدامات لازم در جهت ایجاد تعادل بین ظرفیت تولید محصولات مختلف کشاورزی و دامی وصنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مستقر در استان.

۳-بررسی وضعیت ضایعات محصولات غذائی کشاورزی در مراحل مختلف تولید، تبدیل، توزیع، مصرف و ایجاد تعامل مناسب با واحدهای مربوطه جهت دستیابی به راه حلهای مناسب در جهت کاهش ضایعات.

۴-انجام اقدامات لازم حمایتی به منظور تشکیل، توسعه و راهبری واحدهای صنایع تبدیلی و نگهداری محصولات غذائی کشاورزی در سطح استان.

۵-ارائه خدمات مشاوره ای فنی واقتصادی به متقاضیان سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی ونگهداری محصولات کشاورزی.

۶-تهیه وتدوین طرحهای عمرانی و تولیدی و نیز دستورالعملهای فنی لازم در زمینه احداث، بهبود وتوسعه صنایع غذائی کشاورزی هماهنگ با سایر برنامه های مربوط.

۷-هماهنگی و همکاری با موسسات و مراجع مربوط در تهیه وتدوین ضوابط و استانداردهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ونظارت به اجرای صحیح ضوابط مربوطه.

۸-هماهنگی با مدیریت پروژه ها ی منابع پایه و تاسیسات کشاورزی در ایجاد و توسعه تاسیسات انبارسازی و نگهداری محصولات فرآوری شده بخش کشاورزی و نیز تعیین تعرفه نگهداری محصولات در سردخانه ها و انبارها.

۹-ایجاد و به روز نگهداشتن، آمار و بانک اطلاعات مربوط به صنایع کشاورزی استان و تهیه گزارش های موردی و ادواری جهت ارائه به مراجع ذیصلاح.

۱۰-اجرائی نمودن سیاست ها و خط مشی های ابلاغ شده از مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در زمینه توسعه فناوری های مکانیزه کشاورزی ونظارت بر حسن اجرای آنها در سطوح مختلف تابعه سازمان استان.

۱۱-تدوین برنامه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان در چارچوب سیاست های مصوب و پیشنهاد آن به مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جهت تصویب واجرا.

۱۲-برآورد، پیش بینی، پیگیری تامین وتوزیع ماشین آلات و ادوات کشاورزی مورد نیاز جهت مکانیزه نمودن فعالیتهای بخش کشاورزی براساس اعلام نیاز واحدهای تخصصی و اجرایی ذیربط.

۱۳-تدوین دستورالعمهای فنی مربوط به خرید، نگهداری و تعمیر ماشین آلات وادوات کشاورزی و ابلاغ آن به واحدهای اجرایی مستقر در شهرستانها ومناطق پایینتر از شهرستان.

۱۴-هماهنگی با واحد صدور پروانه ها ومجوزها جهت بررسی صلاحیت و شرایط فنی متقاضیان عاملیت توزیع ماشین آلات و ادوات کشاورزی.

۱۵-نیازسنجی دوره های آموزشی مربوط به مکانیزاسیون درسطح استان براساس نیاز واحدهای تخصصی ( زراعت، باغبانی، محصولات خاص ، دام و طیور ) و واحدهای شهرستانی.

۱۶-انجام برنامه ریزی های لازم جهت توسعه تشکل های مکانیزاسیون.

۱۷-تدوین آمار و اطلاعات مربوط به تعداد وکاربری ماشین آلات به صورت دوره ای و غیر دوره ای وتجزیه و تحلیل و ارائه گزارشات لازم به مراجع ذیربط.

۱۸-نظارت بر تولید کنندگان ماشین آلات وادوات کشاورزی به منظور اعمال استانداردها و انجام آزمونهای موردی وادواری جهت سنجش و تعیین میزان کارآئی ماشین آلات کشاورزی.

۱۹-بررسی، اعلام نیاز و پیگیری تامین امکانات، تجهیزات و خدمات پشتیبانی مورد نیاز جهت امر ترویج مکانیزاسیون کشاورزی از مدیریت هماهنگی ترویج و نظام بهره برداران.

۲۰-انجام اقدامات لازم جهت کنترل و صدور گواهی آزمون ماشین آلات و ادوات کشاورزی.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان