پیش بینی برداشت بیش از 550 هزار تن سیب زمینی در سالجاری
پیش بینی برداشت بیش از 550 هزار تن سیب زمینی در سالجاری

دوشنبه, 10 خرداد,1400

پیش بینی برداشت بیش از 550 هزار تن سیب زمینی در سالجاری

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان  اردبیل علی حسین احدی عالی با اعلام این خبرافزود: سطح زیر کشت سیب زمینی درشهرستان اردبیل 15 هزار و 800 هکتار است که از این میزان سطح زیر کشت سالانه بیش از 550 هزار تن سیب زمینی تولید و روانه بازار خواهد شد.  
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: یکی از مهمترین فاکتورهای افزایش عملکرد در واحد سطح استفاده از بذور اصلاح شده و مرغوب می باشد . به دلیل دانش بالای کشاورزان این شهرستان با قاطعیت می توان گفت که صد درصد تمامی تولید کنندگان و بهره برداران از بذور اصلاح شده سیب زمینی در کاشت محصول خود استفاده می کنند .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود:  کارگاه ها و واحد های تولید بذر مینی تیوبرسیب زمینی در این شهرستان نیز بسیار توانمند و فعال عمل می کنند بطوریکه سالانه بیش از 4 میلیون و 500 هزار عدد غده مینی تیوبر تولید می شود .
علی حسینی احدی عالی درا دامه سخنان خود افزود: بذور مینی تیوبر تولیدی این شهرستان دارای پتانسیل عملکرد بالایی است و عاری از بیماری و ویروس می باشد  بذرهای مینی تیوبر از لحاظ طبقه بندی کشاورزی در رتبه ها و استاندارد های بسیار مناسبی قرار دارند و کلاس های اول و دوم این نوع از بذرها برای استفاده در اختیار کشاورزان سیب زمینی خوراکی قرار می گیرد.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: کشاورزان سیب زمینی کار سعی و اهتمام بسیار وافری به استفاده بهینه ازمنابع آبی دارند و سعی و تلاش می کنند با استفاده ازنظریات کارشناسی مهندسین کشاورزی از حداقل آب حداکثر استفاده را زراعت این محصول بنمایند به گونه ای که همواره از سیستم های نوین آبیاری تحت فشار استفاده می کنند .در حال حاضر بیش از 80 درصد از کشاورزان سیب زمینی کار برای آبیاری مزارع خود از سیستم های نوین آبیاری تحت فشار استفاده می کنند و بر اساس برآورد های کارشناسی سیب زمینی کاران این شهرستان توانسته اند میزان استفاده بهینه از آب کشاورزی را از 40 درصد به 80 درصد ارتقاء دهند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان