پیش بینی برداشت بیش از 28 هزار تن بادام زمینی در شهرستان پارس آباد
پیش بینی برداشت بیش از 28 هزار تن بادام زمینی در شهرستان پارس آباد

دوشنبه, 29 مهر,1398

پیش بینی برداشت بیش از 28 هزار تن بادام زمینی در شهرستان پارس آباد

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان  پارس آباد  : پیش بینی برداشت بیش از 28 هزار تن بادام زمینی
به گزارش روابط عمومی سازمان جها د کشاورزی استان اردبیل حسن نظیفی با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری به میزان 6700 هکتار از اراضی حوزه عمل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان پارس آباد به زراعت بادام زمینی اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته پنج برابر افزایش دارد و پیش بینی می شود از این سطح به میزان 28810 تن محصول کپسول بادام زمینی برداشت شود .
وی بیان کرد: توسعه مکانیزاسیون و افزایش صنایع تبدیلی از راهکارهای موثر در ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول است. کشت مکانیزه بادام زمینی بخاطر کاهش هزینه ها، استفاده مناسب از زمین، سهولت کار و بهره وری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین افزایش صنایع تبدیلی و فرآوری بادام زمینی منجر به کاهش ضایعات و بهبود کیفیت این محصول میگردد.
لازم به توضیح است که بادام زمینی طعم و ارزش غذایی مانند گردو و بادام دارد . بادام زمینی نیز بسیار مغذی است. آن ها شامل بسیاری از مواد مغذی ضروری و منبع عالی از منگنز، نیاسین و غیره هستند و طبق آنچه در این بخش از سلامت نمناک می خوانید منبع خوبی از ویتامین ایی ، اسید فولیک، فیبر و فسفر است. بادام زمینی ها برای 8 مقدار ماده مغذی ضروری مثل کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش متابولیک در بدن انسان و غیره شناخته می شوند.درخانه بسیاری از هندی ها بادام زمینی وجود دارد و به عنوان میان وعده مصرف می شود.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان