پیش بینی افزایش ۲۱ درصدی تولید عسل در استان اردبیل
پیش بینی افزایش ۲۱ درصدی تولید عسل در استان اردبیل

ﺳﻪشنبه, 16 مرداد,1403

پیش بینی افزایش ۲۱ درصدی تولید عسل در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۹ هزار تن عسل مرغوب سبلان در استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف شود این در حالی است که در سال های گذشته 7 هزار و 400 تن عسل از مزارع استان برداشت شده بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری با اعلام این خبر افزود: عسل سبلان از جمله محصولات مرغوب و با کیفیتی است که حتی به ثبت جهانی رسیده و جز کیفی‌ترین محصولات تولیدی و عرضه شده در این حوزه است. در سال‌های گذشته تولید هفت هزار و ۴۰۰ تن عسل را با همت و جهاد زنبورداران و فعالان صنعت کندو شاهد بودیم که سعی می‌کردند برداشت خود را از بیش از ۵۰۰ هزار کلنی انجام دهند.
وی تصریح کرد: سه هزار و ۷۰۰ زنبوردار در این عرصه در کنار زنبورداران سایر مناطق مهاجرت کرده به استان اردبیل در حال فعالیت برای تولید عسل باکیفیت هستند که انتظار می‌رود با دقت و نظارت بیشتر جلوی عرضه عسل بی‌کیفیت و نامرغوب گرفته شود. عسل تولید شده استان عمدتاً در کنار مصارف داخلی به کشورهای افغانستان، ترکیه، عراق و آذربایجان صادر شده که این امر به رونق صنعت زنبورداری نیز کمک کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زنبور دارای خواص درمانی و دارویی با ارزشمندی است که مصرف آن به صورت ناشتا می‌تواند به بهبود زخم معده و سایر بیماری‌های عفونی، تنفسی و پوستی نیز کمک کند.
استان اردبیل شرایط مطلوبی را در تولید عسل دارد که برداشت این محصول نیز در استان شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل آبان ماه این روند ادامه پیدا کند. عمده روستاییان، عشایر و باغداران مشغول تولید عسل و فعالیت در صنعت کندو هستند که انتظار می‌رود با تولید عسل مرغوب با برند سبلان بتوان همچنان در عرصه جهانی و بین‌المللی خوش درخشید.


Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان