همزمان با دهه فجر؛ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در سرعین افتتاح شد
همزمان با دهه فجر؛  واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در سرعین افتتاح شد

یکشنبه, 15 بهمن,1402

همزمان با دهه فجر؛ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در سرعین افتتاح شد

همزمان با دهه فجر و به همت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در «اندراب سرعین» به بهره‌برداری رسید.

در آیین افتتاح این واحد پرورش مرغ که صبح یکشنبه و با حضور استاندار و مسئولان شهرستانی انجام شد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اظهار کرد: پروانه بهره‌برداری جدید برای این واحد به ظرفیت ۷۱ هزار و ۲۸۰ قطعه صادر شده است.
نوبخت اژدری مساحت زمین اجرای این طرح را ۱.۵ هکتار اعلام کرد و گفت: این واحد پرورش مرغ با اشتغالزایی برای ۱۵ نفر در شهرستان سرعین و روستای اندراب افتتاح و وارد چرخه تولید شد.
وی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحد پرورش مرغ تخم‌گذار را ۱۱۰ میلیارد تومان آورده شخصی اعلام کرد و افزود: ۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ سرمایه در گردش و ۴۰ میلیارد تومان نیز سرمایه ثابت است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل متوسط تولید روزانه این واحد را ۴۳۰ کارتن اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر موجودی سالن پرورش مرغ تخم‌گذار ۷۸ هزار قطعه است.
اژدری سن گله را ۲۹ هفته و طول دوره تولید را ۱۸ ماه اعلام کرد و گفت: در هر دوره تولید یک‌هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ تولید و وارد چرخه بازار خواهد شد.
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان