نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی : اختصاص ده هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشور
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی : اختصاص ده هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشور

پنجشنبه, 25 فروردین,1401

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی : اختصاص ده هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل دکترسید غنی نظری  که به دنبال دیدار با مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری مطالبات مردمی امروز با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان در دیدار با رئیس این سازمان سخن می گفت  با اعلام این خبر افزود : عملیات اجرایی پایاب سد کوثر شروع شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است . کشاورزان و بهره برداران منطقه نیز امید وارند این طرح که به مدت دو سال در رکود بوده هرچه زودتر به اتمام رسیده و بهره برداری از آن آغازشود که در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین زمینه را برای کشاورزان منطقه برای استفاده از تکنولوژی سیستم های نوین آبیاری جهت ارتقاء تولیدات خود بیش از پیش فراهم می سازد از اهمیت بالایی برخوردار است .
عضو اصلی کمیسیون تلفین بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود افزود: وزارت جهاد کشاورزی به اندازه 5 برابر سایر وزارت خانه های دولت مسئولیت سنگینی بر عهده دارد که مهمترین آن تامین امنیت غذایی و حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان است خوشبختانه آقای دکتر ساداتی نژاد از همکاران  بسیار جدی و پرتلاش کمیسیون کشاورزی مجلس است که در حال حاضر این مسئولیت خطیر را عهده دار بوده و در این مدت موفقیت های مهمی کسب نموده است که باید همه ما در راستای ارتقاء دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی و حصول موفقیت های عملی بیش از پیش کوشا باشیم .
وی  با آرزوی موفقیت به آقای تقی زاده که از مسئولین با تجربه و کاربلد وزارت جهاد کشاورزی و بومی استان است ،  ادامه داد : یکی از مهمترین مولفه هایی که در راستای توسعه صنعت دامپروری در منطقه دنبال می شود بحث اصلاح دام سبک و سنگین می باشد که بازده خوبی از لحاظ تولید شیر و گوشت داشته و نگهداری و پرورش آنها برای دامداران صرفه اقتصادی داشته باشد و دامداران منطقه بتوانند به بهترین نحو ممکن از مزایای کارت دامداری استفاده نمایند .
نماینده مردم کوثر و خلخال در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود افزود: یکی از مهمترین مباحثی که در حوزه باغبانی در منطقه دنبال می شوداصلاح و جایگزینی ارقام دیرگل ده درختان گردو برای مقابله با سرمای دیررس بهاره و جلوگیری از خسارات ناشی از آن طرح  سرشاخه کاری درختان گردو واصلاح نژاد آن  با رقم چندلر می باشد . انتظاری که ازمسئولین و دست اندرکاران داریم این است که ارقام دیرگلده گردو را در منطقه رواج دهند به دلیل اینکه منطقه سردسیری است و سرمایه دیر رس بهاره باعث از بین رفتن شکوفه های درختان گردو می شود و همه ساله خسارت های هنگفتی به باغداران منطقه وارد می سازد .
نظری در ادامه سخنان خود افزود: یکی از مهمترین سیاست هایی که در حال حاضر در منطقه خلخال و کوثر دنبال می شود گسترش سیستم های نوین آبیاری تحت فشارو بهره وری حداکثری از آب کشاورزی است . در سالی که مزین است به  تولید وا شتغال با بهره گیری از علوم و فنون دانش بنیان امید واریم که در راستای اصلاح نژاد برتر دام و نیز اصلاح باغات شهرستانهای کوثر و خلخال اقدامات موثری در سالجاری صورت گیرد .
این مقام مسئول افزود: یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین منطقه مسئله بیکاری است که امیدواریم با گسترش سد های معیشتی بتوانیم بیش از پیش زمینه های اشتغال و تولید را در منطقه فراهم آوریم . سد های دوازده گانه از سال 89 علمیات اجرایی آن شروع شده که امید واریم با نگاه واقع بینانه مسئولین و دست اندرکاران این سدهای معیشتی و حیاتی به مرحله بهره برداری برسند و زمینه های اشتغال و تولید را در منطقه فراهم نمایند .
دکتر نظری درادامه سخنان خود افزود : در بودجه 1401  با پیگیری های بعمل آمده مبلغ 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای گسترش ناوگان مکانیزاسیون کشور اختصاص یافته است که امید واریم شهرسنانهای کوثرو خلخال نیز از این اعتبار بهره لازم را ببرند .

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان