معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی : اردبیل مرکز تحقیقات تخصصی سیب زمینی در کشور می شود .
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی :  اردبیل مرکز تحقیقات تخصصی سیب زمینی در کشور می شود .

پنجشنبه, 06 تیر,1398

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی : اردبیل مرکز تحقیقات تخصصی سیب زمینی در کشور می شود .

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، کاظم خاوازی در سفر کاری خود به استان اردبیل به همراه معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی استاندار اردبیل و  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و تعدادی از مسئولین ذیربط  ضمن بازدید از طرحها و پروژه های مربوط به گندم و حبوبات و علوفه و سیب زمینی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی اردبیل از کلکسیون گیاهان دارویی در سامیان یازدید کرد و ضمن حضور در مرکز آموزش جهاد کشاورزی اردبیل و پس از دیدار با استاندار اردبیل از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.
این مقام مسئول افزود: سازمان آموزش ، تحقیقات و آموزش کشاورزی بیش از 2100 نفر عضوهیئت علمی در زمینه های مختلف کشاورزی دارد این  سازمان 750 نفر پژوهشگر ورزیده نیز دارد که با سعی  واهتمام خود در زمینه های مختلف علمی راهگشای بسیاری از مسائل پیش روی زارعین و بهره برداران هستند .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود : این نیروهای ورزیده و توانمند علاوه بر انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی وظیفه آموزش نیروهای اجرایی بخش کشاورزی را نیز بر عهده دارند .
خاوازی افزود: مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل  یکی از توانمند ترین مراکز کشور زیر نظر سازمان تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی انجام وظیفه می کند که پشتیبان تولید است .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: یکی از مهمترین مولفه هایی که می تواند به تولید در بخش کشاورزی کمک قابل توجهی بکند تولید انواع ارقام اصلاح شده و پر محصول می باشد در پنج سال گذشته محققین و پژوهشگران تلاشگر موفق شدند با تلاشهای ارزشمند خود میزان تولید ارقام را به سه برابر افزایش دهند که این امر نشانگر عزم راسخ این قشر توانمند پژوهشی در عرصه خدمت به بخش کشاورزی است .
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود افزود: در طی پنج سال گذشته بیش از 80 رقم از انواع محصولات کشاورزی معرفی و نامگذاری و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است که یکی از مهمترین پایگاههای تولید این ارقام در سطح ملی مرکز تحقیقات کشاورزی  در اردبیل و دشت زر خیز مغان است که الحق با سعی و اهتمام وافر محققین و پژوهشگران این  مراکز توانستند نقش بسیار موثری در سال رونق تولید در زمینه تولید ارقام بردارند . این عزیزان این ارقام رابه گونه ای در دسترس بهره برداران و زارعین قرار می دهند که از هر لحاظ مقاومت قابل توجهی به خشکی و علفهای هرز و آفات و امراض دارند .
دکتر خاوازی در ادامه سخنان خود افزود: تلاش برای معرفی ارقام سعی وا هتمام وافری را می طلبد به طور متوسط مدت زمانی که برای معرفی یک رقم لازم است 8 الی 14 سال می باشد که محصول نهایی پس از سپری شدن این مدت زمان دراز منجر به معرفی ارقام می شود . با توجه به بازدید ی که از مراکز تحقیقاتی استان اردبیل داشتم قطعا ً تمامی سعی  وتلاش خود را بکار خواهیم بست تا این مراکز تحقیقاتی در استان را از لحاظ فنی و تجهیزات مجهز نمائیم تا محققین ابزار تحقیقاتی رابرای پروژه های خود به صورت سهل و آسان مورد استفاده قرار دهند تا از نتایج این تحقیقات بهره برداران بتوانند به حداکثر تولید در واحد سطح دسترسی پیدا کنند .
وی افزود: استان اردبیل در تولید سیب زمینی جزو استانهای  برتر کشوری است و ضرورت دارد این استان صاحب یک مرکز تحقیقات تخصصی سیب زمینی باشد و اینجانب از همین امروز موافقت خود را مبنی بر تاسیس مرکز تحقیقات سیب زمینی اعلام می کنم که امیدوارم که در اسرع وقت طرح و گزارشات تخصصی آن توسط سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی برای طرح در کمیسیون های تخصصی تثبیت آماده و ارائه شود .
معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان سخنان خود افزود: به دلیل سعی وا هتمام مراکز تحقیقاتی استان اردبیل در عرصه خدمت رسانی به بهره بر داران نیروهای انسانی وجذب اعضای هیئت علمی را در این استان در اولویت قرار خواهیم داد و با راه ا ندازی یک واحد مجهز گلخانه در داخل ایستگاه تحقیقات کشاورزی اردبیل سعی خواهیم کرد روحیه خدمت محققین و پژوهشگران را در عرصه خدمت رسانی بیش از پیش تقویت نمائیم

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
5/4/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان