معاون وزیر جهاد کشاورزی: سه هزار هکتار اراضی پایاب سد گیوی زیر کشت آبی می‌رود
معاون وزیر جهاد کشاورزی: سه هزار هکتار اراضی پایاب سد گیوی زیر کشت آبی می‌رود

دوشنبه, 24 بهمن,1401

معاون وزیر جهاد کشاورزی: سه هزار هکتار اراضی پایاب سد گیوی زیر کشت آبی می‌رود

  معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تکمیل و بهره برداری از سد گیوی در شهرستان خلخال سه هزار هکتار از اراضی پایاب آن زیر کشت آبی خواهد رفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  ، صفدر نیازی شهرکی روز جمعه در بازدید از پایاب سد گیوی در شهرستان خلخال اظهار کرد: پس از اتمام عملیات احداث سازه و بدنه سد، شبکه‌های فرعی آن توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اجرا خواهد شد و این طرح در افزایش تولیدات کشاورزی تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
نادر تقی‌زاده ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: بسترهای تامین آب سد گیوی تکمیل شده و سد در حال آبگیری است.
وی همچنین در بازدید از استخر معیشتی گورانسراب خلخال اظهار کرد: این پروژه با ظرفیت ۲۵۰ هزار مترمکعب با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال احداث است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: برای تکمیل این استخر معیشتی ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است و با تکمیل و بهره‌برداری از آن ۱۵۰ هکتار اراضی پایاب این سد زیرکشت آبی خواهد رفت.
بر اساس این گزارش امروز و در جریان سفر معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل ارتقای ظرفیت سد پیله سهران در بخش مرکزی اردبیل به بهره‌برداری رسید. با این ارتقای ظرفیت حجم این سد به هفت میلیون مترمکعب خواهد رسید و آب مورد نیاز برای آبیاری یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد تامین خواهد شد.
به گفته صفدر نیازی ، در ایام‌الله دهه فجر یک‌هزار و ۴۱۸ طرح در کل کشور در حوزه آب و خاک افتتاح می‌شود که سد خاکی پیله سهران از جمله این طرح‌هاست.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل 

23 بهمن ماه 1401

 

 

 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان