معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت : آفت ملخ در دشت مغان مهار شده است .
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت : آفت ملخ در دشت مغان مهار شده است .

ﺳﻪشنبه, 07 خرداد,1398

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت : آفت ملخ در دشت مغان مهار شده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عباس کشاورزدر بازدید ار مزارع دشت مغان با اعلام این خبر گفت که با واکنش سریع جهادگران استان اردبیل هجوم آفت ملخ به منطقه مغان مهار و تحت کنترل کامل قرار گرفته است.

عباس کشاورز اوایل هفته جاری  در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان کوثر در جنوب اردبیل افزود: با مدیریت به موقع، مهار و کنترل آفت ملخ از بروز خسارت‌های احتمالی در منطقه مغان جلوگیری شده است.

وی همچنین به ضرورت مدیریت کاشت محصولات زراعی، رعایت الگوی کشت و توسعه آبیاری مدرن تاکید کرد و گفت: عدم توجه به این مهم هر سال موجب ضرر و زیان به کشاورزان می‌شود.

کشاورز اضافه کرد: از آنجایی که دولت حق دخالت در کاشت، عرضه و خرید محصولات کشاورزی را ندارد لذا به کشاورزان توصیه می‌شود با در نظر گرفتن بازار مصرف و میزان فروش اقدام به کشت محصول کرده و از کشت بی رویه اجتناب کنند.

وی با اشاره به کشت بی رویه سیر در منطقه مغان، یادآور شد: علی رغم تاکید مسئولان جهاد کشاورزی استان مبنی بر خودداری از کشت زیاد این محصول، متأسفانه شاهد افزایش کاشت سیر بدون در نظر گرفتن بازار مصرف بودیم که این امر باعث افت شدید قیمت، نارضایتی و ضرر و زیان کشاورزان شده است.

او همچنین به کشاورزان منطقه توصیه کرد که با رعایت اصل عرضه و تقاضا نسبت به کشت گوجه فرنگی اقدام کنند و به جای کشت برنج در منطقه اقدام به کشت بادام زمینی و محصول کینوا کنند.

کشاورز همچنین از زارعان خواست تا به هیچ وجه زمین‌های خود را به آیش نگذارند این امر چون به فرسایش خاک منجر شده و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیست.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  ملخ‌ها طی ماه گذشته به ۲۵ هزار هکتار از مراتع شهرهای پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار مغان هجوم اورده بودند.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

5/3/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان