معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن سبزی و صیفی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  :  پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن سبزی و صیفی

یکشنبه, 30 تیر,1398

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن سبزی و صیفی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، احمد شهریار با اعلام این خبر افزود: مجموع مساحت زیر کشت سبزی و صیفی توام با زراعت سیب زمینی در استان بالغ بر 32500 هکتار می باشد .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: عمده محصولات سبزی وصیفی تولیدی استان شامل سیب زمینی و گوجه فرنگی و هندوانه و کدو و سبزی های برگی می باشد .که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری افزون بر یک میلیون و 225هزار تن محصول سبزی و صیفی از اراضی استان برداشت شود .
احمد شهریار در ادامه سخنان خود افزود: سعی و اهتمام ما براین است تا با تقویت مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان و تخصصی کردن دستگاههای کاشت وبرداشت محصولات سبزی و صیفی بتوانیم سال بسال شاهد رشد و شکوفایی تولیدات سبزی و صیفی در استان باشیم .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: بررسی های کارشناسی ازمزارع سبزی و صیفی نشان می دهد که در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش 20 الی 25 درصد افزایش محصول داشته باشیم .
وی در ادامه سخنان خود افزود: بغیر ازمحصول سیب زمینی سعی شده است بقیه صیفی جات به صورت نشائی کشت شود تا طول مدت عمل آوری محصول کاهش یابد و به این وسیله در میزان آب و کود مصرفی و دیگر هزینه های متفرقه صرفه جویی شود تا محصول برداشتی ارزش اقتصادی بالایی داشته باشد .
در ادامه علی جهانی یکی از پرورش دهندگان سبزی و صیفی در شهرستان مشکین شهر نیز افزود: محصولاتی که ما در این شهرستا ن تولید می کنیم شامل کلم گل و کلم برگ و کلم بروکلی وفلفل دلمه ای و کرفس و کاهو می باشد که علاوه برتامین نیاز داخلی استان به دیگر استانها نیز ارسال می گردد. سیستم آبیاری این مزارع به صورت قطره ای است تا با حداقل آب مصرفی حداکثر محصول را تولید کنیم و در هزینه آبیاری مزارع را کاهش دهیم . عمل آوری سبزی و صیفی از لحاظ ایجاد اشتغال بسیار مهم است . سعی و اهتمام ما برا ین است تا محصولات تولیدی را به خارج از کشور صادر کنیم . فقط دریکی از مزارع در سطح 6 هکتار اقدام به کشت فلفل دلمه ای نموده ام به محصول آن در حال برداشت است .


روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
29/4/98

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان