معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل: دستیابی به امنیت غذایی یکی از مهمترین سیاست های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل: دستیابی به امنیت غذایی یکی از مهمترین سیاست های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است

چهارشنبه, 18 بهمن,1402

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل: دستیابی به امنیت غذایی یکی از مهمترین سیاست های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار درمراسم افتتاحیه مرغ گوشتی در شهرستان سرعین گفت: دستیابی به امنیت غذایی یکی از مهمترین سیاست های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و دستیابی به خودکفایی و استقلال بدون توجه به این مولفه امکانپذیر نیست .
یاسر عبدالهی افزود: استان اردبیل بعنوان قطب کشاورزی وگردشگری در کشورمحسوب می شود به همین خاطر بهره برداری وافتتاحیه طرحهایی که ارتباط مستقیم با امنیت غذایی دارند موجبات خرسندی و رضایت هر هموطن میهن دوست را فراهم می سازد .
وی بیان داشت : سرازیر شدن هموطنان از دیگر نقاط کشوربه استان در فصول گردشگری قطعا باعث افزایش مصرف مواد غذایی بخصوص گوشت سفید می گردد ولی خوشبختانه با راهکارهای اصولی که سازمان جهاد کشاورزی در گسترش وافزایش تولید گوشت سفید برداشته است حتی در فصول پر مصرف نیز این استان قدرت صادرات گوشت سفید را به دیگر استانهای کشور داراست .
عبداللهی افزود: سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی اجازه ایجاد تراکم برای واحد های مرغداری را به دلیل جلوگیری از شیوع آفات و امراض و بیماریها نمی دهند به همین دلیل نیز متقاضیان نباید این محدودیت را بی اهمیتی به گسترش صنایع مرتبط با طیور بدانند قطعا اگر واحدی شرایط لازم برای احداث را داشته باشد مسئولین نهایت همکاری را مبذول خواهندداشت .

در ادامه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاوزری نیز گفت: تعداد واحد پرورش مرغ گوشتی در استان 434 واحد است که سالانه توانایی تولید 8630000 قطعه مرغ گوشتی را دارند .
منصور رستم نژاد افزود :تعداد واحد های مرغ تخمگذار 21 واحد با ظرفیت تولید سالانه 742960 قطعه می باشد که سالانه بالغ بر 5500 تن تخم مرغ روانه بازار مصرف می کنند .و میزان تولید سالانه گوشت مرغ دراین استان بالغ بر 48100 تن می باشد.
رستم نژاد افزود: در استان 47 واحد مادر گوشتی به ظرفیت 2352655 قطعه فعال هستند که جوجه یکروزه تولید می کنند سالانه 151952868 عدد تخم مرغ نطفه دار تولید می شود که از این میزان تقریبا هشتاد درصد آن یعنی 118829270 جوجه یکروزه تولید و جهت پرورش به واحد های مرغداری تحویل داده می شود .
این مقام مسئول در خصوص مشخصات طرح مورد افتتاحیه نیز اظهار داشت: مرغ گوشتی 40000 قطعه برادران ابراهیم پور در روستای آق قلعه شهرستان سرعین با سرمایه گذاری 12 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که که برای تعداد 3 نفر اشتغال ایجاد کرده و میزان تولید سالانه آن 200 تن می باشد .

همچنین باقرزاده فرماندار سرعین نیز در این مراسم گفت: تامین سبد معیشتی سالم برای شهروندان از وظایف مهم مسئولان است که در این راستا ما تلاش می کنیم با حمایت های لازم و صدور مجوزات لازمه در اسرع وقت کمک حال تولید کنندگان و سرمایه گذاران در این شهرستان باشیم.
وی ادامه داد: در بخش گردشگری شهرستان سرعین و تامین زیرساخت ها نیز همت خود را بکار گرفتیم تا مخصوصا در حوزه روستاهای گردشگری از تمام توان شهرستان استفاده نماییم.
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان