معاون استاندار اردبیل: 540 هکتار گلخانه تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد
معاون استاندار اردبیل:  540 هکتار گلخانه تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد

پنجشنبه, 17 آذر,1401

معاون استاندار اردبیل: 540 هکتار گلخانه تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت : با توجه به تمهیدات انجام شده تا پایان دولت سیزدهم 540 هکتار گلخانه در استان اردبیل مورد بهره برداری قرار می گیرد.

یاسرعبداللهی در جلسه ستاد گلخانه ای استان افزود: از مجموع یک هزار و 704 هکتار اراضی تخصیصی برای احداث گلخانه ، تابحال 600 هکتار واگذار شده که 130 هکتار آن مورد بهره برداری قرار گرفته و 470 هکتار نیز در طول دو سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد .

وی خواستار تسریع در ساخت و ساز واحد های گلخانه ای در سطح استان شد و افزود: آنهایی که زمین برای احداث گلخانه گرفته اند اما به تعهدات خود مبنی بر احداث گلخانه در بازه زمانی مورد قرارداد عمل نکرده اند تعیین تکلیف شوند و در صورت لزوم خلع ید شده و به افراد واجد شرایط واگذار نمایند .

وی افزود: شرکت شهرکهای گلخانه ای باید برنامه ای منظم برای واگذاری در سالهای آتی داشته باشد تا بتواند در بازه زمانی تعیین شده به اهداف از پیش تعیین شده برسد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه به اهمیت توسعه شهرکهای کشاورزی بخصوص مجتمع گلخانه ای و نقش بسیار مهم آن در تولید و اشتغال پایدار و مدیریت مصرف آب اشاره کرد و افزود: قیمت تمام شده واگذاری و ساخت گلخانه بالاست و برای حمایت از سرمایه گذار باید یک بازنگری جدی در این خصوص انجام شود تا جذابیتی برای سرمایه گذار داشته باشد .

نادر تقی زاده افزود: اگر قیمت تمام شده هزینه ها حداقل به نصف کاهش یابد بسیاری از مشکلات حل شده و توسعه گلخانه ها تسریع می شود .

وی بیان داشت : در کنار شهرکهای گلخانه ای ، گلخانه های کوچک مقیاس نیز مورد حمایت و توجه جدی باید قرار گیرد چون باعث افزایش میزان اشتغال و تولید می شود .

وی به آموزش کارگران ، کارفرمایان و ناظرین فنی در خصوص به روز کردن اطلاعات و تجهیزات از فرآیند تولید تا صادرات تاکید کرد وافزود: گاهاً مشاهده می شود که این فرآیند به صورت بدوی انجام می شود که این موضوع بازاریابی را با مشکل مواجه می کند .

در ادامه این جلسه گزارش عملکردی از پروژه های در حال اجرا در مجتمع های گلخانه ای و دامپروری توسط مدیر شرکت شهرکهای گلخانه ای استان در خصوص واگذاری ، زیر ساخت و بهره برداری ها انجام شد.

 همچنین موضوعات توسعه و شناسایی مجتمع های کشاورزی جدید در استان در اراضی ملی و دولتی ، اعتبارات تخصیصی از محل سفر ریاست جمهوری به مجتمع های کشاورزی استان ، تامین گاز مصرفی و تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل

 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان