مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : گواه تاریخ بر نقش جهاد در آزاد سازی خرمشهر
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل    :   گواه تاریخ بر نقش جهاد در آزاد سازی خرمشهر

شنبه, 04 خرداد,1398

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : گواه تاریخ بر نقش جهاد در آزاد سازی خرمشهر

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، حجت الاسلام اکبر اکبری که در آئین گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در جمع رزمندگان و ایثارگران و خانواده معظم شهدا و سنگر سازان بی سنگر هشت سال دفاع مقدس با حضور رئیس این سازمان و مدیران دستگاههای اجرایی و جمعی از فرماندهان دفاع مقدس در سالن اجتماعات این سازمان سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: با استناد به مدارک مستدل و مستند تاریخی تمامی اقوام و ملل به واسطه روز بزرگ و حماسی خود زنده اند و سعی وتلاش دارند تا رشادت ها و از خود گذشتگی های ملت خود را در دفاع از سرزمین خود همیشه در اذهان زنده نگه دارند و نسل به نسل آن را منتقل نمایند . کشور همیشه سرافراز و پیروز ایران اسلامی نیز از این قائده مستثنی نیست به همین دلیل است که در تقویم پر افتخار میهن اسلامی سالروز آزاد سازی خرمشهر به عنوان روز ملی مقاومت و ایثار و به عنوان سمبل قهرمانی و مبارزاتی کشورمان در مقابل متخاصمان و اجانب نامگذاری شده است .
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود افزود: عملیات آزاد سازی خرمشهر بقدری حائز اهمیت بود که رژیم بعث عراق تمامی سعی و تلاش خود را برای شکست این عملیات بکار بسته بود . آزاد سازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس بقدری حائز اهمیت بود که حتی صاحبنظران و دیپلمات های غربی می گفتند اگر ایران خرمشهر را آزاد کند این به معنای این است که کلید فتح بصره را نیز در دست دارند .
حجت الاسلام اکبر اکبری در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود: من بر بازوان پر توان و قدرتمند شما بوسه می زنم و بر این بوسه افتخار می کنم .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: از دید نظامی آزاد سازی خرمشهر الهام بخش بسیاری جنگهای کشورها در مقابله با متجاوزین بود که نمونه عینی آن را می توانیم در آزاد سازی شهر خمص سوریه از زیر یوغ کفار تکفیری و داعش یاد ببریم اشل و روش آزاد سازی این شهر عینا ً شبیه آزاد سازی خرمشهر بود که با مستشاری و کمک فکری ونظامی مدافقین حرم تحقق یافت .
اکبری در ادامه سخنان خود افزود: رژیم بعث عراق با 11 لشکر زرهی و پیاده به خاک کشورمان تجاوز کرد و تا نزدیکی های دروازه اهواز نیز رسیدند ولی این رشادت و جانبازی های سنگر سازان بی سنگر و ایثارگران و شهدا بود که به پشت مرزهای بین المللی عقب رانده شدند . متجاوزین در عملیات آزاد سازی خرمشهر که با وسعت عملیاتی 5400 کیلومتر مربع انجام گرفت شکست سختی از رزمندگان اسلام خوردند و این رزمندگان اسلام بودند که در حبهه های حق علیه باطل به متجاوزین فهماندند که کشوری که شهادت دارد شکست ندارد .
لازم به توضیح است که در این مراسم از تعدادی از رزمندگان و جانبازان جهادگر هشت سال دفاع مقدس که نیز تجلیل به عمل آمد

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
2/3/98

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان