مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : حفاظت از تنوع زیستی در گرو عزم همگانی است
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل   :   حفاظت از تنوع زیستی در گرو عزم همگانی است

پنجشنبه, 02 خرداد,1398

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : حفاظت از تنوع زیستی در گرو عزم همگانی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، حجت الاسلام اکبر اکبری که به مناسبت همایش روز جهانی تنوع زیستی با حضور رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی ، مدیر کل محیط زیست استان ، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ودیگر مدیران اجرایی و کارشناسان بخش کشاورزی استان در محل سالن اجتماعات این سازمان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: پیشرفت بشری در عرصه های گوناگون علمی از صنعت و تکنولوژی گرفته تا کشاورزی تخصصی و فنی تنوع ریستی را ناخواسته در معرض خطرات جدی قرار داده است . اختراع و گسترش دستگاههای مکانیکی آلودگی های مهم زیست محیطی را در کره زمین پدید آورده است .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: استفاده بی رویه از انواع سموم شیمیایی عملاً امکان ادامه زندگی برای بسیاری از گونه های گیاهی و حیوانی را پدید آورده است همه ساله برای مبارزه با آفاتی همچون شته هزینه های هنگفتی صرف مبارزه شیمیایی می شود و این در حالی است که طبیعت به خودی خود با حشره شکارچی کفش دوزک به راحتی قادر به کنترل جمعیت شته ها می باشد .
وی در آخر سخنان خود افزود: حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از تنوع ریستی است . حفاظت از حاک به عنوان یک سرمایه ملی حفاظت از تنوع زیستی است . درست مصرف کردن آب و استفاده بهیه از آن قطعا ًٌ تنوع زیستی را به همراه دارد . همه باید دست در دست هم دهیم و در حفاظت از تنوع زیستی بکوشیم تنها دراین صورت است که می توانیم این امانت ارزشمند را به نسل آینده انتقال دهیم .
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
1/3/98

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان