مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : لازمه حفاظت از تنوع زیستی استفاده اصولی از منابع آب و خاک است .
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل   :   لازمه حفاظت از تنوع زیستی استفاده اصولی از منابع آب و خاک است .

پنجشنبه, 02 خرداد,1398

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : لازمه حفاظت از تنوع زیستی استفاده اصولی از منابع آب و خاک است .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، علیرضا خواجوی که به مناسبت روز جهانی تنوع زیسیتی با شعار «تنوع زیستی ما ، غذای ما ، سلامت ما » سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: اول خرداد ماه هر سال مصادف با روز جهانی تنوع زیستی است که توسط سازمان ملل متحد نامگذاری شده است . به همین مناسبت مراسمی با حضور دانشگاهیان و محققان و صاحبنظران و مدیران ارشد دستگاههای اجرای استان و جمع کثیری از علاقمندان و کارشناسان بخش کشاورزی برگزارشد .
وی افزود: ماحصل این همایش این بود که یاد گرفتیم عوامل مختلفی در تنوع زیستی و همچنین زیست مناسب موجودات و جانداران نقش دارد .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود : به آنچه که در این همایش بیشتر تاکید شد حفاظت از خاک به عنوان سرمایه ملی و استفاده بهینه و اصولی از آب کشاورزی و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و مراتع بود.
و ی ادامه داد : اتخاذ تدابیر مناسب درخصوص پدیده گرمایشی زمین ، استفاده حداقلی از انواع سموم شیمیایی و جایگزینی مبارزه بیولوژیک بیش از پیش در راه تحقق اهداف حفاظت از تنوع زیستی دخیل هستند .
این مقا مسئول افزود: می بایست از منبع خورشیدی به بهترین نحو ممکن به عنوان منبع پاک و بدون آلاینده استفاده اصولی بشود و عنصر آب که مایه حیاط است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از همه مهمتر بستر رشد گیاهان و درختان و مکان زندگی بسیاری از موجودات می بایست به بهترین نحو ممکن حفظ شود تا شاهد کاهش تنوع زیستی در سالهای آتی در کره زمین نباشیم .

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
1/3/98

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان