مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد : برداشت محصول دانه روغني كلزا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد : برداشت محصول دانه روغني كلزا

دوشنبه, 13 خرداد,1398

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد : برداشت محصول دانه روغني كلزا

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل علی اکبر حسنیان در ادامه سخنان خود افزود: در سال زراعي 98-97 حدود 5 هزارو 534 هكتار از اراضي زراعي اين شهرستان به كشت كلزا اختصاص يافته است كه پيش بيني مي شود 13 هزار تن آن يعني 65 درصد از كل محصول كلزاي استان، در شهرستان پارس آباد مغان برداشت شود. 

این مقام مسئول افزود  دو مركز خريد در اين شهرستان براي خريد پيش بيني شده است و آماده دريافت كلزا از كشاورزان است. در سال جاري با اقدامات حمايتي دولت در اجراي برنامه خريد محصولات كشاورزي، به ازاي هر كيلوگرم محصول با 2 درصد ناخالصي و 10 درصد رطوبت 34 هزار 398 ريال پرداخت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: منطقه پارس آباد مغان به علت خاك حاصلخيز از جمله مناطق مستعد جهان، براي كشت دانه هاي روغني از جمله سويا و كلزا است. كاشت كلزا به دليل حاصل خيز بودن اراضي كشاورزي شهرستان پارس آباد مغان و سود آوري اين محصول نسبت به ساير محصولات موجب رغبت كشاورزان براي زير كشت بردن اين محصول شده است.

وی اضافه کرد: دانه هاي روغني در بحث تامين روغن خوراكي، كنجاله دام و طيور و پايداري توليد غلات بسيار نقش آفرين است. كلزا در تناوب با گندم و جو كشت شده و سبب پايداري كشت اين محصولات مي شود شايان ذكر است اين شهرستان رتبه اول استاني در توليد دانه هاي روغني را به خودش اختصاص داده است

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

11/3/98

 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان