مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر :
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر :

پنجشنبه, 14 تیر,1403

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر :

در پی بارش های اخیر، بارش تگرگ و وقوع سیل به بخش کشاورزی شهرستان نیر خسارت شدیدی وارد کرده است.
به گزارش روابط عمومی عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل کامل ساجد با اعلام این خبر افزود:
در پی بارش های سیل آسای روزهای اخیر و به دنبال وقوع سیل و تگرگ طی بررسی ها و بازدیدهای میدانی در چند روز اخیر توسط اکیپ های شهرستان از بخش مرکز و کورائیم شهرستان، مناطق مختلفی متحمل خسارت شده است . خسارت ناشی از بارش تگرگ در مزارع گندم، جو، حبوبات و علوفه در بخشی از اراضی زراعی روستای داشبلاغ، توتونسوز و قورتولموش و کل اراضی زراعی روستاهای جق جق علیا و وسطی، سیاه پوش، سقدل، دابانلو، خادملو، پیله سحران و گللی در بخش کورائیم قابل محسوس و حدود 60 تا 80 درصد مشاهده و برآورد گردیده است و با توجه به درصد خسارت، امکان برداشت عملاً مقدور نیست.
وی ادامه داد : بخشی از مزارع گندم و سیب زمینی در اراضی آبی روستاهای بوسجین و خانقشلاقی در بخش کورائیم در اثر بارش تگرگ خسارت شدید و بالای 70 درصد دیده است.
این مقام مسئول افزود: خسارت سیل در روستاهای امین لو، آق درق، آق گونی، ملا احمد باعث از بین رفتن برخی از مزارع گندم، جو و جبوبات بالاخص در اراضی حاشیه مسیل ها و اراضی شیب دار شده است.
ساجد افزود: روستاهای تجرق، شیران، ایناللو، چای سقرلو، یامچی سفلی و تجرق در بخش مرکزی دچار خسارت ناشی از تگرگ و سیل شده و قسمت هایی از اراضی زراعی اعم از آبی و دیم در این روستاها دچار خسارت بالای 50 درصد شده است
وی ادامه داد : در روستاهای کریق بزرگ، سعید خانلو و دوشانلو از بخش مرکزی میزان خسارت ناشی از تگرگ حدود 10 درصد در مزارع بالاخص مزارعه جو مشاهده گردید. بخشی از اراضی زراعی اختصاص یافته به گندم آبی و سیب زمینی در روستای رضاقلی قشلاقی دچار خسارت شده است فرسایش آبی در اراضی شیبدار، کوه پایه ای و شخم زده روستاهای مذکور مشهود می باشد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان