مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل : اراضی کشاورزی روستای شیخ کلخوران به سیستم های نوین آبیاری تحت فشارمجهز می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل  :   اراضی کشاورزی روستای شیخ کلخوران به سیستم های نوین آبیاری تحت فشارمجهز می شود

ﺳﻪشنبه, 04 تیر,1398

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل : اراضی کشاورزی روستای شیخ کلخوران به سیستم های نوین آبیاری تحت فشارمجهز می شود

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ،علی حسین  احدی عالی با اعلام این خبرافزود: جلسه هماهنگی با حضور مسئول آب و خاک و امور مهندسی سازمان و همچنین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در روستای شیخ کلخوران با حضور کشاورزان و بهره برداران و دامداران این روستا برگزارو نسبت به بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی تصمیمات مهمی اتخاذ شد .
وی  افزود: یکی از مهمترین مشکلات این روستا استفاده از آب کشاورزی به صورت سنتی است که ضمن هدر رفت آب کشاورزی و پائین بودن حقآبه این روستا را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است . تصمیماتی که در این خصوص گرفته شد این است که با حمایت  اهالی روستا عملیات اجرای پروژه  آبیاری تحت فشار در این روستا شروع خواهد شد تا بدینوسیله ضمن کاهش مصرف آب کشاورزی و استفاده بهینه از آن زمینه های لازم برای تولید و درآمد بیشتر دراین روستا فراهم شود .
احدی عالی  درا دامه سخنان خود افزود: یکی از مشکلات اساسی دیگری که این روستا با آن روبروست این است که سردخانه مجهز برای نگهداری محصولات کشاورزی ندارد و محصولات تولیدی روستائیان به دلیل نگهداری در انبارهای سنتی از بین می رود و بازار پسندی خوبی برای فروش ندارد . مقررشد اهالی با اتحاد و یکپارچگی درخواست خود را مبنی از احداث سردخانه به سازمان جهاد کشاورزی تحویل نمایند تا پس از حل و فصل مشکلات مربوط به تغییر کاربری زمینه های لازم برای احداث این انبار مکانیزه فراهم شود . قطعاً اگر اهالی روستا به صورت منسجم تمایل خود را به احداث این انبار مکانیزه بنمایند زمینه هایی را فراهم خواهیم ساخت که این انبار به عنوان یک واحد بارانداز در خدمت روستائیان باشد با این توضیح که محصولات تولیدی خود را مستقیما ًٌ به مراکز فروش در سراسر کشور ارسال دارند .
وی افزود: یکی دیگر ازمشکلات عدیده روستا عدم وجود جاده بین مزارع شن ریزی شده و مناسب است که عملاً امکان حمل و نقل محصولات کشاورزی و ادوات کشاورزی را با مشکل روبرو ساخته است تمهیداتی اندیشیده شد تا در آینده نزدیک با همت و همیاری روستائیان در این خصوص نیز اقدامات لازم انجام گیرد .

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
4/4/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان