ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان به 32/2 ارتقاء یافته است .
ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان به 32/2 ارتقاء یافته است .

دوشنبه, 26 آبان,1399

ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان به 32/2 ارتقاء یافته است .

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مسعود آسیابی زاده افزود: خوشبختانه امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل به 32/2 ارتقاء یافته است که از متوسط ضریب مکانیزاسیون کشور بالاتر است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در شش ماهه نخست سالجاری تعداد 426 دستگاه تراکتور و 38 دستگاه انواع کمباین و 782 فقره انواع ادوات دنباله بند کشاورزی از قبیل سیب زمینی کن و گاوآهن سه خیشه و دیسگ و لولر و .... جذب شده است .

آسیابی زاده افزود:  برای شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی استان در شش ماهه نخست سالجاری نیز تعداد 2059 فقره پرونده تشکیل شده است و تعداد 3134 مورد بازدید میدانی نیز از آنها صورت گرفته و تعداد 2875 دستگاه جهت شماره گذاری به مراکز ارجاع داده شده و تعداد 2526 فقره پلاک نیز بر روی تراکتورها نصب شده و رسما دارای شماره نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی هستند .

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه بخش بالایی از ماشین آلات و ادوات کشاورزی استان عملاً عمر مفید خود را سپری کرده‌اند یکی از سیاست‌ها و  برنامه‌های اصلی بخش مکانیزاسیون کشاورزی سازمان، نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و ادوات دنباله بند کشاورزی استان است که برای نیل به این هدف امسال با اعطای تسهیلات مناسب از محل خط اعتباری شماره8 مکانیزاسیون برای تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در کلیه زیر بخشهای کشاورزی گام‌های بلندی برداشته می‌شود.

آسیابی زاده افزود: در این راستا و برای ایجاد شرایط لازم برای توسعه مکانیزاسیون استان برای امسال با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی استان تسیهلات بانکی لازم برای تامین و خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است و روند اعطای تسهیلات همچنان ادامه دارد.  

وی گفت: این تسهیلات برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی در کلیه زیر بخشهای کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، تاسیسات دامداری، مرغداری، شیلات، منابع طبیعی و گیاهان دارویی قابل پرداخت است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: کلیه بهره‌برداران در زیر بخش‌های فوق می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان تابعه نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.

آسیابی‌زاده افزود: یکی از وظایف اصلی مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شرایط مناسب برای رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید محصولات زراعی، باغبانی و دام و طیور است.

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان