صادرات محصولات کشاورزی استان بدون وقفه ادامه دارد.
صادرات محصولات کشاورزی استان بدون وقفه ادامه دارد.

شنبه, 25 دی,1400

صادرات محصولات کشاورزی استان بدون وقفه ادامه دارد.

  به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یحیی آذرمی با اعلام این خبرگفت: در نه ماهه سال جاری برای بیش از 135 هزار تن انواع محصولات کشاورزی صادراتی تعداد حدود 5800 فقره برگ گواهی بهداشت نباتی توسط کارشناسان مستقر در دفاتر قرنطینه نباتی در گمرک بیله سوار و مرکز استان صادر شده و همچنان این روند بدون حتی یک روز تعطیلی ادامه دارد.       
وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی بیش از 11500 تن انواع محصولات کشاورزی وارد کشور شده و پس از بازرسی و کنترل گواهی بهداشت ترخیص شده است، همچنین مقدار بیش از 45هزارتن محصولات کشاورزی ترانزیتی نیز مورد بازرسی قرار گرفته و تحت نظارت از مبادی خروجی به کشورهای مقصد هدایت شده است.
     مدیر حفظ نباتات استان اضافه کرد، با توجه به تغییر رویه کشورها برای واردات محصولات کشاورزی و الزام داشتن تائیدیه محل تولید و مشخصات تولید کننده و صادر کننده و همچنین  لزوم استقرار واحد کنترل کیفی در  گلخانه ها، از تولید کنندگان و صادر کنندگان خواست تا نهایت همکاری را با کارشناسان و کلینیکهای مربوطه داشته و از هر گونه عجله و فشار به همکاران پرهیز نمایند تا انشالا خللی در روند صادرات ایجاد نشود.     
 وی در پایان اظهار نمود: در هفته های گذشته جلساتی با گلخانه داران، تولید کنندگان و صادر کنندگان در سطوح مختلف برگزار شده و دستورالعمل های صادره وزرات متبوع و سازمان حفظ نباتات به این عزیزان ابلاغ شده است. لذا از سال زراعی جاری کشاورزان، باغداران و گلخانه دارانی که قصد صادرات محصولات خود را دارند بایستی مطابق دستورالعملهای ابلاغی نسبت به تولید محصولات کشاورزی اقدام نمایند. در غیر اینصورت امکان صادرات محصول میسر نخواهد بود.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان