شروع برداشت خوشه های طلایی گندم
شروع برداشت خوشه های طلایی گندم

دوشنبه, 26 خرداد,1399

شروع برداشت خوشه های طلایی گندم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل حسن نظیفی با اعلام این مطلب افزود: فصل برداشت گندم در پارس آباد مغان فرا رسيده و اكنون كشاورزان نتيجه و دستمزد چند ماهه خود را برداشت می‌كنند تا با برداشت خوشه‌های گندم و فروش آن، نقشی در خودكفايی گندم ايفا كنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد، در اين باره مي گويد: در سال زارعی جاری بالغ بر 10هزار و 410 هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت گندم رفته است که که از این میزان 7 هزار و 658 هکتار آبی و 2 هزار و 752 هکتار به صورت دیم کاشته شده است.

حسن نظیفی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بالغ بر 47 هزار تن گندم در شهرستان برداشت شود نظیفی با بیان اینكه زمان برداشت گندم از 15 خرداد خواهد بود، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم هر كیلو 25000ریال خواهد بود. وی ادامه داد: با وجود کاهش بارندگی، خوشبختانه به دلیل رواج استفاده از ارقام بذری مقاوم در برابر کم آبی، میزان برداشت محصول کاهش چشمگیری نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: با هماهنگی شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان سوخت مورد نیاز کمباین ها تامین شده است و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از انجام هماهنگی های لازم برای خرید به موقع گندم از کشاورزان خبر می دهد و می گوید: در حال حاضر ۸ مرکز خرید غلات در سطح شهرستان پارس‌آباد برای خدمات‌رسانی به کشاورزان به صورت شبانه‌روزی فعال است. این مراکز از شروع برداشت محصولات گندم، جو و کلزا در شهرستان پارس‌آباد فعال شده که ۶ مرکز مربوط به محصول گندم، یک مرکز محصول کلزا و یک مرکز نیز محصول جو تولید شده در شهرستان را از کشاورزان و زارعان خریداری می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد مغان در پایان سخنان خود از کشاورزان و گندمکاران خواست به میزان رطوبت گندم تولیدی در هنگام برداشت توجه نموده و از برداشت گندم با رطوبت بالای ۱۴ درصد خودداری کنند و در کنار آن از سوزاندن بقایای محصولات خود ( کاه و کلش) جداً خوداری نموده تا به محیط زیست آسیب جدی وارد نشود.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان