سطح زیر کشت پنبه در سطح کشور از مرز 110 هزار هکتار خواهد گذشت
سطح زیر کشت پنبه در سطح کشور از مرز 110 هزار هکتار خواهد گذشت

یکشنبه, 11 خرداد,1399

سطح زیر کشت پنبه در سطح کشور از مرز 110 هزار هکتار خواهد گذشت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  ابراهيم هزار جريبي مجري در بازديد از مزارع پنبه شهرستان پارس آباد مغان با بيان اينكه دشت مغان يكي از مناطق مهم پنبه كاري كشور محسوب مي شود گفت: امسال در سطح كشور بيش از 110 هزار هكتار پنبه كشت شده است.
 وي خاطرنشان كرد: سال گذشته ۹۰ هزار هكتار از اراضي استان‌ها به زير كشت اين محصول رفته بود كه امسال رشد ۴۰ درصدي را در كشت اين محصول شاهد هستيم.
دكتر ابراهيم هزار جريبي گفت : شهرستان پارس آباد از نظر كشت پنبه كه نزديك 10 هزار هكتار است نسبت به سطح كشوررتبه برتر را به خود اختصاص داده است  .
وی  همچنين با اشاره به برگزاري كارگاه آموزشي با هدف ارتقا دانش و مهارت فني لازم در جهت مديريت صحيح داشت مزارع پنبه به كارشناسان و كشاورزان پيشرو، بر آمادگي كامل كليه كارشناسان مديريت جهادكشاورزي شهرستان، كارشناسان پهنه مراكز جهاد كشاورزي دهستان ها و همچنين كلينيك گياهپزشكي در جهت ارائه خدمات فني و مشاوره اي اعلام نمودند .
نظيفي مدير جهاد كشاورزي شهرستان پارس آباد نیز افزود:  در سال گذشته به علت بازار مناسب، سطح زيركشت پنبه، 100 درصد افزايش يافته بود كه اين امر موجب به حركت در آمدن چرخ هاي كارخانه راكد پنبه پاك كني منطقه شد نظيفي خاطر نشان كرد: با توزيع به موقع بذر، كود و سموم مورد نياز و همچنين توصيه‌هاي فني كارشناسان و مهندسان خودمان را در كنار زارعين مي‌بينيم تا بتوانند موفق عمل كنند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان