رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل: ۷ شهرک گلخانه ای در استان اردبیل در حال احداث است
رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:  ۷ شهرک گلخانه ای در استان اردبیل در حال احداث است

یکشنبه, 08 بهمن,1402

رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل: ۷ شهرک گلخانه ای در استان اردبیل در حال احداث است

به گزارش روایط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری با اعلام این خبر افزود: شهرک های گلخانه ای استان با سرعت در حال تکمیل هستند که در فضای یک هزار و ۱۰۰ هکتار بزرگترین شهرک گلخانه ای در پارس آباد مراحل اجرایی خود را سپری می کند.
وی از واگذاری ۷۰۰ هکتار زمین برای توسعه گلخانه ها خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۸۵ هکتار از آنها به بهره برداری رسیده که ۱۲۰ هکتار آن در دولت سیزدهم با اشتغالزایی یک هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شهرک گلخانه ای ۲۰ هکتاری خلخال نیز مراحل پایانی خود را سپری می کند و امیدواریم در دهه فجر آماده بهره برداری شود.
اژدری به پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و افزود: به رغم سرمایه گذاری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی، این پروژه در پنج سال اخیر بلاتکلیف باقیمانده بود که از آبان ماه امسال با حمایت استاندار اردبیل روند اجرایی آن سرعت گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این پروژه تا شهریور سال آینده با تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل خواهد شد که در ماه های اخیر یک هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان بدهی سال های گذشته پرداخت و زمینه برای سرعت گرفتن این پروژه فراهم شده است.
۶۰ درصد اراضی آبی استان به سیستم آبیاری مدرن مجهز است
اژدری اضافه کرد: ۶۰ درصد اراضی آبی استان به سیستم آبیاری مدرن مجهز شده که اجرای این پروژه به صرفه جویی ۳۵ درصدی منابع آب کمک کرده است.
وی از افزایش ظرفیت تولیدات استان در بخش کشاورزی تا یک میلیون تن خبر داد و بیان کرد: چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که چهار درصد تولید محصولات کشاورزی کشور است.
اژدری در ادامه سخنان خود یادآور شد: قرار است یک میلیون تن به این ظرفیت افزوده شود تا استان اردبیل توان تولید محصولات متنوع کشاورزی را بالا ببرد.
توزیع ۱۷۰ هزار تن کود و سموم و ۷۳۲ هزار تن نهاده های دامی و طیور در استان
وی به اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در ۸۶۰ هکتار از اراضی استان خبر داد و تصریح کرد: امسال علاوه بر الگوی کشت، قرار است در ۳۶۰ هزار هکتار طرح کشت دیمزار مورد توجه قرار گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از خرید ۲ هزار و ۹۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی به همت کشاورزان و با استفاده از منابع بانکی خبر داد و گفت: با هدف تنظیم بازار ۱۸ هزار تن اقلام و کالاهای اساسی در استان اردبیل توزیع شده است.
اژدری از توزیع ۱۷۰ هزار تن کود و سموم و ۷۳۲ هزار تن نهاده های دامی و طیور در استان خبر داد و افزود: سه هزار و ۷۵۹ بهره بردار بخش کشاورزی به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و دامپروری از تسهیلات بانکی به میزان یک هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال بهره مند شدند.
وی به اصلاح نژاد دام و همچنین کمک به توسعه دامپروری های نوین اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز اقدامات مؤثری در سطح استان انجام شده است.
اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم حتی یک سانتیمتر از خاک زراعی این استان تبدیل به ساخت و ساز شود و در این زمینه ۳۱۰ مورد تخلف در اراضی کشاورزی و تغییر کاربری در ۹ ماهه امسال به مقامات قضایی معرفی شدند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توقف عملیات در اراضی کشاورزی به تعداد یک هزار و ۴۲۴ مورد خبر داد و بیان کرد: ۵۰۳ حکم قضایی نیز در سطح استان در این زمینه صادر شده است.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان