رتبه دوم کشوری استان اردبیل در مبارزه با امراض گندم
رتبه دوم کشوری استان اردبیل در مبارزه با امراض گندم

پنجشنبه, 01 خرداد,1399

رتبه دوم کشوری استان اردبیل در مبارزه با امراض گندم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاوزری استان اردبیل اسماعیل اسفندیاری‌پوردر دومین روز از سفر خود به استان اردبیل به همراه مدیر کل محصولات اساسی و غلات وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونین و مدیران استانی و شهرستان پس از بازدید از مزارع گندم و جو شهرستانهای گرمی ، بیله سوار وپارس آباد در ارزیابی فعالیت سازمان و تشریح سفر خود با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه وضعیت مزارع استان اردبیل با مدیریت و تلاش سازمان و مدیریت شهرستانها و کارشناسان در مرحله رشد خوبی قرار گرفته و شادابی آنها نوید بخش عملکرد خوب گندم می باشد .
وی افزود: در سه شهرستانی که مورد بازدید قرار گرفت مبارزه با امراض برگی و سنبله گندم که تقریبا 220 هزار هکتار می باشد موفقیت آمیز بوده و پس از استان گلستان دومین استان موفق در این مبارزه محسوب می شود . عملکرد گندم دیم در شهرستانهای گرمی و بیله سوار بسیارم مطلوب بوده و در اراضی آبی حتی راندمان محصول فراتر از هشت تن در هکتار پیش بینی می شود .
وی گفت : در مورد بذر استان اردبیل با دارا بودن تنوع بذری هم در آبی و هم در اقلیم سرد پر پتانسیل بوده و حتی طی تماس تلفنی با مسئولین مرکز تحقیقات دیم درخواست کردیم در هفته آینده با سفر به استان اردبیل و سفر به مناطق شمالی سطح سبز و میزان رشد ارقام اقلیم سرد از قبیل ارقام صدرا ، رسد ، باران و واران از نزدیک موررد بازدید قرار گرفته وبرای تکثیر آن برنامه ریزی شود .
وی با قدردانی از تمامی مسئولین ذیربط بویژه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان حضور مداوم کارشناسان در سر مزارع را تا رسیدگی کامل مورد تاکید قرار داد تا دسترسی به اهداف گندم با کیفیت و با کمیت مناسب مهیا شود.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان