رتبه دوم استانی شهرستان مشگین شهر در صنعت طیور
رتبه دوم استانی شهرستان مشگین شهر در صنعت طیور

دوشنبه, 20 مرداد,1399

رتبه دوم استانی شهرستان مشگین شهر در صنعت طیور

      به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  ، یوسف جهانی با اعلام این خبرافزود: شهرستان مشگین شهر با داشتن تعداد 138 مزرعه طیور اعم از مرغداری گوشتی، مرغ مادر گوشتی و تخمگذار با اشتغال زائی برای 320 نفر، مشغول فعالیت می باشند.

     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهراضافه کرد: در این شهرستان، سالانه بیش از 10000 تن گوشت مرغ آماده طبخ، 2700تن تخم مرغ و بیش از 13میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی  تولید می شود.
        این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه، میانگین سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور 29کیلوگرم می باشد، مصرف داخلی شهرستان حدود 2000 تن گوشت مرغ در سال می باشد که این امر بیانگر تولید بیش از8000 تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف در شهرستان است که به سایر شهرستانهای استان و استانهای همجوار صادر می گردد.
     وی در پایان افزود: گوشت مرغ دارای مقادیر مناسب پروتئین و بسیاری از ریزمغذی ها می باشد .چربی و کلسترول آن به ویژه هنگامی که بدون پوست مصرف می شود پائین است.گوشت مرغ سرشار از اسید های چرب اشباع نشده است و حتی محتوای این اسید های چرب را می توان با استفاده از تغذیه مناسب افزایش داد.همچنین گوشت مرغ حاوی چندین ماده فعال زیستی مانند گلوتاتیون ،تائورین،آنسیرین و غیره است که با تغذیه مناسب  واحد های طیور این مقدار قابل افزایش می باشد. چشم انداز آینده نشانگر این است که گوشت مرغ می تواند به عنوان یک ماده غذایی امیدوار کننده باشد.
 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان