رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : همکاری دستگاه های اجرایی در بیمه اجباری دام
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :  همکاری دستگاه های اجرایی در بیمه اجباری دام

شنبه, 05 مرداد,1398

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : همکاری دستگاه های اجرایی در بیمه اجباری دام

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، خلیل نیکشاد که قبل از ظهر امروز در جلسه ستاد بیمه با هدف ایجاد هماهنگی بیمه بین دستگاههای اجرایی زیر بخش کشاورزی با هدف اجرایی شدن قانون اجباری بیمه دام با حضور مدیر کل بحران استانداری و  مدیر صندوق بیمه استان مدیر کل بانک کشاورزی استان و دیگر مسئولین استانی سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: استان اردبیل از لحاظ موقعیت جغرافیایی در موقعیتی قرار گرفته است که همه ساله عوامل قهری مختلف و متعددی تولیدات زراعی و دامی آن را تهدید می کند .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: تنش های  حرارتی و دمایی علاوه بر دیگر حوادث غیر طبیعی در حال افزایش است که همین مخاطرات روز افزون طبیعی اهمیت بیمه محصولات زراعی و دامی را بیش از پیش نشان می دهد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: ستاد بیمه استان می بایست با کارگروه های کوچک بیمه مستقر درشهرستانها هماهنگی بیشتری داشته باشد این ستاد می بایست جلسات خود را به صورت فصلی برگزار نماید و روند پیشرفت سطح بیمه را به طور مرتب رصد نماید .
این مقام مسئول افزود: آماده سازی بستر مناسب برای ارتقاء سطح فرهنگ بیمه محصولات زارعی و دامی می بایست دراولویت ستاد بیمه قرار گیرد و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی می بایست با برگزاری کارگاههای آموزشی و ترویجی و دوره های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت و همچنین آموزشهای انفرادی بهره برداران و تولید کنندگان را به صورت بیمه محصولات زراعی و دامی هدایت نماید . و بهره برداران موفق در بیمه را نیز به بهترین نحو ممکن از طریق مادی و معنوی مورد حمایت قرار دهد
 در ادامه عادل محمدی مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان نیز افزود: انجام یمه و پرداخت غرامت از سیاست های کلان دولت است وصدد است تا سطح پوشش بیمه در به 50 درصد برساند . اهداف عمده ای که بیمه محصولات کشاورزی دنبال می کند افزایش بهره وری بخش کشاوزی و منابع طبیعی با اجرایی نمودن کاهش آثار زیانبار مخاطرات طبیعی است .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: بیمه شخص ثالت ، بیمه طیور و بیمه دام جزو سه بیمه اجباری در کشور محسوب می شود و دولت 55 درصد و بیمه گذار 45 درصد سهم خود را درسال زراعی آینده به منظور بیمه اجباری کلیه دامها در مقابل بیماریهای مشترک انسان و دم پرداخت خواهد نمود .
محمدی افزود: در سال پیش رو پوشش بیمه ای برای کلیه دامها در نظر گرفته شده است و هدف از آن ارتقاء بهداشت عمومی و سلامت جامعه است پیشگیری از انتشار بیماریهای مشترک انسان و دام و ارتقاء دانایی و توانمند سازی دامداران از اهداف ستاد بیمه است که می بایست در بین بهره برداران جامه عمل بپوشد


روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
1/5/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان