رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل: غرامت پرداختی بیمه محصولات کشاورزی بیله سوار بازنگری می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل: غرامت پرداختی بیمه محصولات کشاورزی بیله سوار بازنگری می شود

ﺳﻪشنبه, 01 آذر,1401

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل: غرامت پرداختی بیمه محصولات کشاورزی بیله سوار بازنگری می شود


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، با حضور نماینده مردم پارس آباد ، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس ، فرماندار بیله سوار و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل مشکلات بیمه محصولات کشاورزی بررسی شد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت : چالش ها و مشکلات فراروی بیمه محصولات کشاورزی توسط عوامل ذیربط احصاء و برای اصلاح به مقام های بالاتر ارسال شود .
نادر تقی زاده افزود: یکی از اقدامات مهم دولت در بخش کشاورزی سنجش از دور زمین های زراعی یا همان تصویر برداری ماهواره ای بیمه شدگان است  که در این برنامه تمام مراحل رشد گیاه رصد و ثبت می شود و امکان تخلفاتی از جمله مساحت ، نوع کشت دیم یا آبی بودن، زمینی غیر معرفی شده و تکرار همپوشانی به صفر می رسد و روند تشکیل پرونده غرامت بیمه و پرداخت، تسهیل می شود .
وی گفت : اگر ایراد و اشکالی در تشخیص و سنجش ماهواره ای در استان ما وجود دارد توسط کارشناسان مربوطه به صورت علمی بررسی و راهکار لازم ارائه شود تا در پرداخت غرامت به محصولات بیمه شده حقی از کشاورزان ضایع نشود .
تقی زاده در خصوص تاخیر در پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورزی گفت : رایزنی ها و پیگیری های لازم با صندوق بیمه  کشاورزی کشور انجام شده و تلاش می شود ما بقی مطالبات کشاورزان خسارت دیده در اسرع وقت پرداخت شود .
وی با اشاره به کاهش ضریب نفوذ بیمه در برخی مناطق استان نیز اظهار داشت : اگر بخواهیم نفوذ بیمه در استان افزایش یابد لاجرم باید تنوع بیمه و تناسب پرداخت با میزان خسارت را اصلاح نمائیم تا جذابیتی برای بیمه کردن محصولات کشاورزی ایجاد شود .


در این جلسه عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارساباد ،بیله سوار و اصلاندوز  خواستار بررسی میزان خسارت وارده بر محصولات کشاورزی حوزه انتخابیه خود شد و از صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواست که در خصوص غرامت پرداختی بازنگری و بررسی مجدد بعمل آید تا در حق و حقوق بیمه شدگان اجحافی صورت نگیرد.


صاحبعلی اصغری فرماندار بیله سوار نیز با اشاره به مراجعات مکرر کشاورزان در خصوص پایین بودن میزان خسارت وغرامت تعیین شده از طرف کارگزاری بیمه خواستار رسیدگی و پاسخگویی منطقی به معترضین از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی شد.


روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل
 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان