رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :   خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم

پنجشنبه, 09 فروردین,1403

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری با اعلام این خبر افزود: در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی در سالجاری تعداد 147 طرح تکمیل به بهره برداری خواهند رسید این طرحها در حال حاضر 60درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم تا پایان سالجاری به بهره برداری برسند .
اژدری افزود: با بهره برداری از این طرحها برای تعداد 450 نفر به صورت مستقیم و برای تعداد 900 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان ۱۲هزارو ۶۰۰ تن به توان تولید استان اضافه خواهد شد .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت واحد های تولیدی استان افزود : بررسی ها نشان می دهد تعداد 29 طرح شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این مهم دارا هستند که قطعا با اتمام این طرحها نیز برای تعداد 90 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و توان تولید به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت .
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: برنامه ریزی های لازم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره برداری از این پروژه کلیدی و مهم به میزان یک میلیون تن به تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد 15 هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .
این مقام مسئول درادامه سخنان خود افزود: توسعه کشت متراکم گلخانه ای را نیز در سال جاری در سطح ۴۱۲ هکتار در دستور کار داریم که امیدواریم با بهره برداری از این طرحها در سالجاری نیز به میزان ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزارو ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد گردد .
وی فعال سازی ۳۸ واحد غیر فعال و نیمه فعال،توسعه زیرساختهای شهرکهای کشاورزی،احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه ای و ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری برای جلب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه های الویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

۱۴۰۲/۰۱/۰۸
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل


Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان