رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : خادمان بخش کشاورزی استان اردبیل تجلیل شدند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :  خادمان بخش کشاورزی استان اردبیل تجلیل شدند

شنبه, 26 خرداد,1403

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : خادمان بخش کشاورزی استان اردبیل تجلیل شدند

خادمان و تلاشگران بخش کشاورزی استان اردبیل روز پنجشنبه طی آیینی به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی تجلیل شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری در این آیین، رشد اقتصادی بخش کشاورزی در ۳۰ سال گذشته را حدود چهار درصد اعلام کرد و گفت: این بخش در عرصه رشد اقتصادی جلوتر از بخش صنعت و معدن کشور رشد داشته و نقش اساسی در تامین استقلال ایران ایفا کرده است.
نوبخت اژدری، کشاورزی را مدار و محور اصلی توسعه و استقلال کشور دانست و افزود: بخش کشاورزی با تامین غذای مورد نیاز مردم، نقش تعیین کننده و ارزنده ای در امنیت و استقلال کشورمان دارد.
وی رسیدن کشور به مرحله صادرات در تولیدات گوشت مرغ و گندم را مرهون تلاش و زحمات همه خادمان در عرصه کشاورزی خواند و بیان کرد: امسال بیش از ۱۴ میلیون تن تولید گندم خواهیم داشت در حالی که در سال‌های گذشته این رقم بسیار پایین بوده و کشور وابسته به واردات بود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه با تشریح خدمات دولت سیزدهم در بخش کشاورزی این استان گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به بخش کشاورزی استان اردبیل اختصاص یافته است.
وی مجموع اعتبارات ملی جذب شده بخش کشاورزی استان اردبیل در سال گذشته را بالغ بر پنج هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این میزان اعتبار نسبت به سه سال قبل از دولت سیزدهم، بیش از سه برابر افزایش یافته است.
اژدری همچنین توسعه کشاورزی را یکی از مهمترین دغدغه‌های مقامات عالی کشور ذکر کرد و گفت: برای رفع این دغدغه استفاده از ظرفیت‌های بومی در اولویت قرار گرفته و بر این اساس، ۱۳ سد معیشتی نیمه کاره و راکد در سطح استان اردبیل طی سه سال گذشته تکمیل شده و به بهره بداری رسیده است.
وی اجرا و بهسازی ۵۰ کیلومتر کانال آبیاری، ترمیم ۱۲ کیلومتر طرح آبیاری و اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه آبیاری با بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان اردبیل و نیر را از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان اردبیل برشمرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین با اشاره به اختصاص ۱۷ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری پایاب سد خداآفرین در دشت مغان افزود: با اجرا و تکمیل این طرح در سال جاری، بیش از یک میلیون تن به مجموع تولیدات کشاورزی استان اضافه شده و بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.
وی سنددار کردن اراضی کشاورزی را اقدام بزرگ دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: قبل از این دولت، تنها ۲ درصد اراضی کشاورزی استان اردبیل سند ثبتی و رسمی داشت ولی در سه سال گذشته با صدور سند برای ۲۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در ۲۷ هزار قطعه، ۳۵ درصد از اراضی کشاورزی این استان سنددار شده است.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در این آیین، با اشاره به خدمات جهادگران در دوره جنگ تحمیلی و سال‌‎های پس از آن، عرصه تولیدات کشاورزی را سنگر جهاد دیگر در زمان حاضر خواند
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان