رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : بیش از 99 درصد کندوهای زنبورعسل در استان مدرن می باشد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :   بیش از 99 درصد کندوهای زنبورعسل در استان مدرن می باشد

شنبه, 01 تیر,1398

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : بیش از 99 درصد کندوهای زنبورعسل در استان مدرن می باشد

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، خلیل نیکشاد با اعلام این خبر افزود:تعداد 3511 نفر زنبور دار با مدیریت تعداد 366 هزارو 997 کلنی زنبورعسل در این حرفه مشغول به کار هستند . تعداد افراد شاغل در این بخش 2310 نفر می باشد که سالانه نزدیک به 6 هزار تن عسل تولید می کنند .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: بیش از 99 و نیم درصد کندوهای زنبورعسل در استان مدرن و تنها کمتر از نیم درصد آن بومی است .
وی ادامه داد :  در حال حاضر کارخانه بسته بندی عسل دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت اسمی 14875 تن و کارگاه موم عاج کنی به تعداد دو واحد با ظرفیت 775 تن در سال در استان در حال فعالیت است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درادامه سخنان خود با اشاره به حمایتهای صورت گرفته از این قشر تلاشگر افزود: هماهنگی و تحویل نهاده ها به زنبورداران از جمله 1300 تن شکر ، معرفی جهت دریافت تسهیلات با بهره کمتر، تخصیص و جذب 111912 میلیون ریال تسهیلات از محل اشتغال پایدار ، ثبت کد 16 رقمی به زنبورستان های فعال استان ، تعویض و صدور شناسنامه ها زنبور داری از جمله حمایت هایی است که از این قشر صورت گرفته است .
نیکشاد افزود: میزان صادرات عسل در سال گذشته به میزان 88 تن به کشورهای آذربایجان ، مالزی ، کویت و عراق صورت گرفته است که در تلاش هستیم همچنان با حمایت صادرات محور عسل زمینه های رشد و شکوفایی این حرفه پرسود را در استان بیش از پیش تقویت نمائیم .
وی با اشاره به پیشرقت های بی نظیر صنعت زنبور داری در جهان و ضرورت همگامی صنعت زنبورداری استان با تکنولوژی دنیا گفت : سال گذشته در این زمینه کارگاههای آموزشی و کنفرانس های علمی برای آموزش زنبورداران برگزار شد که اکثر این دوره ها با تجاری سازی محصولات و فرآورده های عسل از گامهای اساسی در راستای حمایت واقعی از این قشر محسوب می شود منجمله ازآنها کارگاه زهر شناسی و کاربردی کردن زنبور عسل ، تولید ژله ، گرده و بره موم می باشد .

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
28/3/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان