رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت 1600 هکتار در پارس آباد مغان در حال احداث است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :  بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت 1600 هکتار در پارس آباد مغان در حال احداث است

دوشنبه, 16 بهمن,1402

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت 1600 هکتار در پارس آباد مغان در حال احداث است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری که بهمراه شایان نادری ، رئیس سازمان امور عشایری ایران و جمعی ازمسئولین محلی به منظور افتتاح طرحهای گلخانه ای در پارس آباد مغان حضور دارد با اعلام این خبرافزود: در حال حاضر تعداد پنج شهرک تولیدی در استان فعال هستند که یکی از این واحد ها شهرک دامپروری و 4 شهرک دیگرواحد های گلخانه ای می باشد .
وی گفت :شهرک گلخانه ای قره قاباخ با وسعت ده هکتار به صورت کامل به بهره برداری رسیده است و همچنین شهرک گلخانه ای فیروز آباد به میزان ده هکتار نیز به بهره برداری رسیده است و ده هکتار در دست احداث می باشد .
این مقام مسئول افزود: یک مجتمع گلخانه ای نیز در بیله سوار مغان در حال احداث است که یک هکتار ازآن به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد : بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت 1600 هکتار در پارس آباد مغان به اجرا در آمده است که عملیات اجرایی شروع این پروژه از اوخرسال 1397 بوده و با حمایت های دولت زیر ساختهای لازم از قبیل گاز و آب و برق با صرف اعتبار 50 میلیارد تومان انجام شده است.
از مجموع 1600 هکتار از این پروژه 700 هکتار آن به سرمایه گذاران واگذار شده است . در حدود 300 هکتار از این پروژه در حال احداث سازه می باشد که در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
وی بیان داشت : ازاین پروژه 180 هکتار آن بطور کامل به بهره برداری رسیده است که پیش بینی می کنیم بالای 35 هزار تن محصول گلخانه ای ازاین میزان برداشت شود. وی میزان درآمد دلاری از این سطح را بالای 30 میلیون دلار دانست و افزود:بازارهای هدف صادرات این محصول کشورهای آسیای میانه و روسیه می باشد و فلفل دلمه ای ، بادمجان لامپی ، خیار و گوجه از عمده محصولات تولیدی این شهرکها می باشد .
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان