رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:بهره برداری از ۱۲۶ طرح کشاورزی استان اردبیل به مناسبت دهه مبارک فجر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:بهره برداری از ۱۲۶  طرح کشاورزی استان اردبیل به مناسبت دهه مبارک فجر

ﺳﻪشنبه, 10 بهمن,1402

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:بهره برداری از ۱۲۶ طرح کشاورزی استان اردبیل به مناسبت دهه مبارک فجر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: ۱۲۶ طرح بخش‌های مختلف کشاورزی این استان با اشتغالزایی ۹۸۶نفر در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

نوبخت اژدری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ما، میزان سرمایه گذاری انجام شده برای این طرح ها را ۴ هزار و ۹۳۲میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر بهره‌مندی ۵۰۱۵ خانوار، برای ۹۸۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۴۳۷ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی ۹ طرح مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۱۰.۶ هکتار از در شهرک‌های گلخانه‌ای مغان و سامیان با ظرفیت تولید ۲۵۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای و ۲۷۰ هزار شاخه انواع گل زینتی و ۲ طرح گلخانه‌ای خارج از شهرک‌های استان اردبیل را از جمله طرح‌های آماده بهره برداری ذکر کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین پنج طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل صنایع بسته‌بندی، سردخانه، تولید خوراک دام و طیور، پنبه پاک‌کنی و برنج‌کوبی با ظرفیت تولید ۳۴ هزار و ۲۵۰ تن را از جمله سایر طرح های آماده بهره‌برداری برای ایام دهه فجر در این استان ذکر کرد.

وی ۷۸ طرح بخش آب و خاک با لحاظ ۵۷ طرح سامانه نوین آبیاری سطوح کوچک و بزرگ شامل مرمت و احیای قنوات، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، زهکشی اراضی، احداث استخر ذخیره آب و کانال انتقال آب را از جمله دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در ایام دهه فجر امسال استان اردبیل برشمرد و هدف از اجرای این طرح‌‎ها را صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و درآمد کشاورز و بالا رفتن راندمان آبیاری عنوان کرد.

اژدری همچنین ۱۰ طرح بخش دام و طیور شامل مجتمع پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار، پرواربندی بره و پرورش گاو شیری و نیز سه طرح شیلات و آبزیان شامل تولید ۱۰ تن ماهی سردآبی، ۵۰ هزار قطعه زالوی طبی و پرورش ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا را از جمله طرح‌های آماده افتتاح ایام دهه فجر در استان اردبیل اعلام کرد.

وی در ادامه، پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری شامل کنترل طرح سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک، ۱۱ طرح امور عشایری و ۲ طرح مرکز تحقیقات کشاورزی شامل تکثیر و ازدیاد بذر سیب زمینی و استخر ذخیره آب را از جمله طرح‌های دیگر آماده برای افتتاح در ایام الله دهه فجر در استان اردبیل ذکر کرد.
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان