رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل: آماده حمایت از طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در اردبیل هستیم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل: آماده حمایت از طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در اردبیل هستیم

ﺳﻪشنبه, 16 اسفند,1401

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل: آماده حمایت از طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در اردبیل هستیم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، نادر تقی‌زاده ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز درختکاری اظهار کرد: با تمام توان از طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد نهال که در طول چهار سال توسط منابع طبیعی با مشارکت مردمی و بخش خصوصی در سراسر کشور انجام می‌شود حمایت می‌کنیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی لازم برای کاشت برش استانی باید انجام شود و در این خصوص مکان یابی مناطق مستعد و تهیه نهال با توجه به شرایط اقلیمی و سازگار با کم آبی لحاظ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تأمین نیروی انسانی و اعتبارات مورد نیاز را از الزامات طرح برشمرد و اضافه کرد: در اجرای این طرح مرکز مطالعات و تحقیقات جهاد کشاورزی باید پای کار باشد و بر اساس تحقیقات و مطالعات علمی کاشت نهال صورت گیرد تا از خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.

تقی زاده منابع طبیعی را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و گفت: در حفظ و صیانت از منابع طبیعی و جنگل‌ها تمام آحاد جامعه وظیفه دارند و می‌بایستی در نگهداری و پاسداشت از این موهبت الهی و توسعه جنگل‌ها تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری به خصوص در امر صیانت از منابع طبیعی گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی هست با تاسی از مقام معظم رهبری که همه ساله در این روز نهال غرس می‌کنند و ضمن ترویج و فرهنگ سازی کاشت نهال تاکید بر کاشت نهال دارند ما هم باید به این مهم واقع بوده و در کاشت نهال پیش قدم باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: بلایای طبیعی از جمله سیل و ریزگردها و غیره در سایه بی توجه به منابع طبیعی و فرسایش خاک و تغییرات اقلیمی صورت می‌گیرد و منابع طبیعی استان باید با تمامی امکانات و ظرفیت‌ها در جهت نگهداری و صیانت از منابع طبیعی تلاش کند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان