رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل : پیش بینی تولید بیش از 560 هزار تن گندم
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل  :  پیش بینی تولید بیش از 560 هزار تن گندم

ﺳﻪشنبه, 10 اردیبهشت,1398

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل : پیش بینی تولید بیش از 560 هزار تن گندم

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، خلیل نیکشاد که در گردهمایی هماهنگی خرید تضمینی گندم در سالجاری با شرکت مدیر و کارشناس مدیریت های خدمات غله و تعاون روستایی استان سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: پیش بینی می شود در سالجاری میزان خرید گند م ازمرز 560 هزار تن بیشتر باشد که از این میزان 450 هزار تن خرید تضمینی این محصول استراتژیک و مهم صورت خواهد گرفت .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: زراعت گندم در حال حاضر مراحل رشد رویشی خود را سپری می کند به همین دلیل می بایست نهایت دقت در سمپاشی مزار ع بر علیه علفهای هرز و بیماریهای احتمالی به دقت انجام گیرد تا بتوانیم بیشترین میزان محصول در واحد سطح را از مزارع گندم برداشت نمائیم.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: با توجه به اینکه شرایط تحریم تحمیلی از سوی بیگانگان را سپری می کنیم به همین دلیل می بایست نهایت دقت را در کاهش ضایعات برداشت گندم توسط کمباین ها داشته باشیم از هم اکنون تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از برداشت مزارع توسط کمباین های دارای نقص فنی و از رده خارج اندیشیده شده است .
نیکشاد در ادامه سخنان خود افزود : با توجه به بارندگی های فصل بهاره که در سراسر استان شاهد آن بودیم خوشبختانه مزارع گندم در مناطق  شمالی وجنوبی و مرکزی از وضعیت مطلوب و ایده آلی برخوردار است ولی با توجه به افزایش احتمالی درجه حرارت توام با رطوبت در روزهای آتی می بایست نهایت دقت و مراقبت از مزارع بعمل آید تا در صورت بروز پاتوژنهای قارچی وانواع زنگ ها جلوی خسارت آنها گرفته شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود:این سازمان در کنار سازمان غله و تعاون وروستایی ارتباط تنگاتنگی خواهند داشت تا گندم بموقع و با رعایت اصول فنی خرید شود و مشکلی در انبار داری و حمل و غیره بوجود نیاید .
در ادامه علی نوبت مدیر کل شرکت غله استان نیز از آمادگی سیلوهای استان برای انبارداری گندم خبر داد و افزود: براساس هماهنگی های صورت گرفته در خرید گندم در سالجاری کلیه مشکلات و تنگناها برداشته شده است و امید واریم که علملیات خرید و حمل و انبارداری با موفقیت و سرعت عمل و دقت انجام گیرد .
در ادامه حمید صولت مدیر تعاون روستایی اردبیل نیز افزود: خرید سهل و آسان و قانونمند و همکاری بیش از پیش دستگاههای اجرایی ومو فقیت در خرید را در سالجاری تضمین خواهد کرد
صولت افزود: تعداد 36 مرکز خرید از لحاظ فنی و بهداشتی از هم اکنون آماده خرید گندم هستند و سعی شده است کلیه مسائل بهداشتی از قبیل درزگیری انبارها ، سم پاشی انبارها و ایجاد سرویس های بهداشتی بردای تولید کنندگان فراهم شود .
مدیر کل تعاون روستایی در ادامه سخنان خود افزود: در عملیات خرید گندم ازتولید کنندگان به هیچ وجه هزینه ای از بابت تخلیه و حمل وانبار داری و هزینه باسکول و غیره دریافت نخواهد شد
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: از هم اکنون تمهیدات لازم در خصوص استاندارد سازی باسکولهای ثابت و متحرک ، تکمیل آزمایشگاهها و رفع نواقصات برقی و مخابراتی صورت گرفته و جای هیچ گونه نگرانی نیست .
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
8/2/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان