رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی : آلودگی های زیست محیطی از تهدیدات مهم تنوع زیستی
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی   :   آلودگی های زیست محیطی از تهدیدات مهم تنوع زیستی

پنجشنبه, 02 خرداد,1398

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی : آلودگی های زیست محیطی از تهدیدات مهم تنوع زیستی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، اکبر قویدل که به مناسبت همایش روز جهانی تنوع زیستی با حضور ، مدیر کل محیط زیست استان ، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ودیگر مدیران اجرایی و کارشناسان بخش کشاورزی استان در محل سالن اجتماعات این سازمان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: یکی از مهمترین تهدیداتی که تنوع زیستی را به مخاطره می اندازد گرم شدن کره زمین است . افزایش درجه حرارت قطعا ً امکان ادامه زندگی به بسیاری از گونه های مهم زیستی را نمی دهد و آنان را درمعرض نابودی قرار می دهد
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: یکی دیگر از تهدیدات تنوع زیستی آلودگی محیط زیست است . این چالشی است که بسیاری از کشورها با آن روبرو هستند گسترش روز افزون زندگی شهری و صنعتی شدن جامع بشری آلودگی های زیست محیطی را دوچندان کرده است که دراین خصوص می بایست با یک عزم و اراده ملی با آن مبارزه کرد .
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: یکی ازمهمترین فاکتورهایی که تنوع زیستی را به مخاطر ه می اندازد کشت تک محصولی است . قطعا ً این سیستم کشت امکان پایداری و حیاط را ازدیگر گونه ها در یک بازده زمانی کوتاه مدت سلب می کند
وی افزود: راه نجات تنوع زیستی کشاورزی پایدار به جای کشاورزی تک محصولی است می بایست از منابع آب و خاک به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم . استفاده روز افزودن از گونه های شیمیایی باعث افزایش محصول می شود ولی تنوع زیستی را به مخاطره می اندازد.
قویدل در پایان سخنان خود افزود: همه قبول داریم که گسترش علم و فن آوری باعث افزایش محصول در واحد سطح شده است ولی این تکنولوژی با یک رویکرد صادقانه باعث افزایش تنوع زیستی نشده است .
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
1/3/98

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان