دفاع ایثارگرانه در هجمه جنگ اقتصادی دشمن مانند دفاع مقدس مهم است .
دفاع ایثارگرانه در هجمه جنگ اقتصادی دشمن مانند دفاع مقدس مهم است  .

چهارشنبه, 05 خرداد,1400

دفاع ایثارگرانه در هجمه جنگ اقتصادی دشمن مانند دفاع مقدس مهم است .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خلیل نیکشاد که درمراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهردر سالن اجتماعات شهید جاوید محسنی این سازمان  سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود:دیروز رزمندگان و ایثارگران و به همراه آنان عزیزان جهادگران این سنگر سازان بی سنگر در دفاع از خاک میهن اسلامی ایران لحظه ای درنگ نکردند و از کیان و ناموس کشورمان دفاع کردند  امروز در جنگ اقتصادی ناجوانمردانه دشمن بر علیه ما همچون دفاع مقدس ایثارگریهای تولید کنندگان ، کشاورزان ، سربازان اقتصاد مقاومتی و مسئولان و کارشناسان جهادکشاورزی در سنگر تولید ارزشمند بوده و باید در عرصه میدان نبرد خرمشهرهای دیگری را در پیش چشم دشمنان تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) خلق نمائیم  وی ادامه داد:  استان اردبیل با پوشش ۱۹۲ هزار هکتار اراضی حاصلخیز و با اولویت گندم رتبه اول کشوری را در پوشش بیمه‌ای محصولات استراتژیک به دست آورد در حالی که در سال‌های گذشته این جایگاه همیشه دو رقمی بوده است.
وی به پرداخت ۳۱۶ میلیارد تومان خسارت به زارعین گندم خبر داد و تصریح کرد: از این میزان پرداختی خسارت سهم استان اردبیل ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان مابقی این رقم مربوط به ۳۰ استان دیگر کشور است که نشان می‌دهد بیش از نیمی از این پرداخت خسارت از طریق بیمه‌ها مربوط به زارعین استان اردبیل با پوشش بیمه‌ای مناسب بوده است.
نیکشاد افزود: ضرورت دارد ما از یک برنامه تحول آفرین با اندیشه برتر در حوزه کشاورزی استقبال کنیم تا شرایط خوبی را در تولید و عرضه محصولات کشاورزی به نظاره بنشینیم.
وی به ارتقا جایگاه استان در تولید محصولات در فضای بسته را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در ۴۰ سال گذشته همواره استان اردبیل رتبه‌های آخر کشوری را در این حوزه داشته اما به یکباره با توسعه این بخش جایگاه اول کشوری به استان اردبیل رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان متوسط تولید محصول در فضای بسته را ۳۰۰ تن در هر هکتار اعلام کرد و ادامه داد: البته در کشورهای اروپایی این میزان تا ۸۰۰ تن است که ۱۰ تا ۱۵ برابر تولید فضای باز می‌باشد.
وی به اجرای پروژه پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و ادامه داد: در این شبکه آبیاری بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده تا ۴۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت محصولات آبی برود.
نیکشاد پیشرفت ۹۵ درصدی را در اجرای این پروژه یادآور شد و اضافه کرد: ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی تاکنون تعیین تکلیف شده و امسال با تلاش و پیگیری امیدواریم همه اراضی تحت پوشش به زیر کشت تولید محصولات زراعی برود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در نظام دیپلماسی و تجارت جهانی آنچه که بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد قدرت تولید یک کشور است که می‌تواند میز دیپلماسی و سرنوشت کشورها را تغییر بدهد.
این مسئول یادآور شد: تمام تجهیزات و امکانات کشاورز و تولید با ارزش آن می‌تواند سرنوشت یک کشور را تغییر دهد که در این زمینه جمهوری اسلامی ایران جز ۱۰ کشور برتر در تکیه بر توان داخلی و خودکفایی مواد غذایی و غوت غالب مردم است.
وی به پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی به ویژه گندم نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه رتبه سوم کشوری به دست آمده و از طریق وزارت نامه نگاری با مسئولان استان به انجام رسیده است.
نیکشاد تصریح کرد: سال گذشته در کل کشور برای توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای ۴۲۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته که سهم استان ۱۸۰ میلیارد تومان است که ۴۵ درصد سهم ملی را شامل می‌شود.
وی گفت: ۱۴ هکتار شهرک گلخانه‌ای استان در سال ۹۵ با تلاش و پیگیری‌های جدی هم اکنون به ۱۴۰ هکتار افزایش یافته و احداث ۵۰۰ هکتار مجتمع‌های گلخانه‌ای نیز در حال اقدام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل صادرات این محصولات را به کشورهای مختلف به عنوان رویکرد اصلی یادآور شد و افزود: در این مجموعه‌ها بیش از ۵۰۰ نفر روزانه مشغول هستند که این خود می‌تواند ظرفیت عظیم در تولید محصولات با ارزش باشد.
در ادامه حجت الاسلام اکبرا کبری ،  مسئول حوزه نمانیدگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز افزود : خرمشهر شهر خون و شهادت در عملیات بزرگ بیت المقدس آزاد شد آزادی خرمشهر به قدری با اهمیت بود که صدام انتظار آزاد سازی آن را نمی داد و به همین دلیل هم بارها گفته بود که اگر ایرانیان بتوانند خرمشهر را آزاد کنند کلید بصره را به آنان خواهم داد .
وی در ادامه سخنان خود افزود : فتح خرمشهر نقطه عطف در معادلات جنگ تحمیلی محسوب می‌شود چرا كه پس از این تاریخ ایران از حالت تدافعی در جنگ بیرون آمد.
لازم به توضیح است که در این مراسم که رئیس سازمان بسیج کارکنان سپاه حضرت عباس (ع) نیز حضور داشت از سه نفر از رزمندگان و ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان