دادستان اردبیل : صدور اسناد کشاورزی با جدیت پیگیری می شود
دادستان اردبیل : صدور اسناد کشاورزی با جدیت پیگیری می شود

دوشنبه, 28 آذر,1401

دادستان اردبیل : صدور اسناد کشاورزی با جدیت پیگیری می شود

دادستان اردبیل گفت : صدور اسناد اراضی کشاورزی مورد تاکید مقام معظم رهبری و یک برنامه حاکمیتی و فرا قوه ای بوده و باید جزو برنامه های الویت دار جهاد کشاورزی و ثبت و اسناد و املاک و سایر دستگاههای مرتبط با این موضوع باشد.
سیدعبد الله طباطبایی در جلسه آموزشی و توجیهی متولیان امر صدور سند کشاورزی که در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد  با اعلام این مطلب افزود: در صورت صدور اسناد کشاورزی بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی اقتصادی  کشاورزان حل می شود و خدمات رسانی نیز به این عزیزان هدفمند خواهد شد.
وی از مسئولان خواست که در سه ماهه آخر سال جاری باید اتفاق شاخص و خوبی را در خصوص صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان شاهد باشیم و اگر در این خصوص موانع قانونی پیش بیاید در اولین قدم می بایست پرونده  به دادستانی ارجاج شود تا راه حل منطقی و قانونی برای این موضوع پیدا  شود و شاهد اتلاف وقت در این حوزه نباشیم .
طباطبایی  درادامه سخنان خود افزود: کارشناسان کشاورزی نیز می بایست  اهمیت و ضرورت  اخذ سند رسمی اراضی را برای کشاورزان تشریح کنند تا کشاورزان بیش از پیش برای اخذ سند رسمی اراضی خودراغب و اقدامات لازم را بعمل آورند .
در ادامه نادر خداداد ، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان نیز گفت: صدور اسناد کشاورزی جزو اولویت ها و برنامه های اصلی ثبت اسناد و املاک است به گونه ای که در همین راستا کارگروه حد نگاری تشکیل شده تا بتوانیم شاهد صدور سند مالکیت حداکثری برای اراضی کشاورزی باشیم.  
وی افزود: تلاش می کنیم صدور سند زراعی در کمترین بازه زمانی صورت گیرد و اعلام می دارم  که هیچگونه هزینه ای از این قبل از کشاورز دریافت نمی شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی نیز هدف از اجرای این برنامه را کلاس آموزشی و توجیهی در راستای تسریع امور و تکریم ارباب رجوع دانست و خاطر نشان ساخت با همکاری و تعامل نزدیک بین دستگاههای متولی صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی شاهد پیشرفت و تسریع امور خواهیم شد.
فرهاد ثنایی ادامه خدمات به کشاورزان را در آینده منوط به ارائه سند زراعی دانست و افزود: همانطوریکه ارائه خدمات در بانک ها با ارائه کارت ملی امکانپذیر است، ارائه خدمات کشاورزی  به کشاورزان نیزمنوط به ارائه سند زارعی خواهد بود و کشاورزانی که قادر به ارائه این سند نباشد قطعاً از تسهیلات و خدمات کشاورزی بی بهره خواهد ماند.


روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان