خسارت ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی اردبیل
خسارت ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی اردبیل

دوشنبه, 29 خرداد,1402

خسارت ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از خسارت 150 هزار میلیارد ریالی به بخش‌های مختلف کشاورزی استان اردبیل به دلیل حوادث غیرمترقبه در سال زراعی 1401-1402 خبر داد.

نادر تقی زاده در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر کشور در محل فرمانداری شهرستان گرمی برگزار شد اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به دلیل حوادث غیرمترقبه به زیر بخش‌های زراعت، باغ، دام، طیور، تاسیسات دامی، ابنیه وتاسیسات زیربنایی استان اردبیل خسارت وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه حوادث غیرمترقبه شامل خشکسالی، سرمادزدگی و یخبندان، سیل و تگرک، باد و طوفان،گرد و غبار و آتش سوزی خسارت هنگفتی در سال زراعی جاری به زیربخش‌های کشاورزی وارد کرده است افزود: بیشترین میزان خسارت وارده مربوط به خشکسالی بوده و رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.
خسارت ۷ هزار و ۸۰۰ میلیاردی خشکسالی به کشاورزی استان اردبیل
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: میزان خسارت وارده از قِبل خشکسالی به زراعت استان ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده و بالاترین میزان خسارت در شهرستان بیله سوار به میزان ۴۸۰۰ میلیارد تومان است.
تقی زاده خسارت سرمازدگی و یخبندان در سطح استان را ۴۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: شهرستان مشگین شهر با خسارت ۳۷۰۰ میلیارد تومان بالاترین میزان خسارت وارده را به خود اختصاص داده است.
وقوع ۳۱ مورد سیل در استان اردبیل/ خسارت ۲۴۰ میلیاردی سیل به کشاورزی
وی خسارت‌های وارده از طریق باد و طوفان، سیل و تگرک، آتش سوزی و گرد و غبار را در اولویت‌های بعدی خواند و افزود: در سال جاری ۳۱ مورد سیل در استان وقوع یافته که در شهرستان‌های گرمی، انگوت، مشگین شهر و کوثر بیشترین خسارت را برجای گذاشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان خسارت سیل وارده به شهرستان‌های گرمی و انگوت را حدود ۲۴۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: متاسفانه در این سیل علاوه بر خسارت بر تاسیسات زیربنایی بخش کشاورزی عده‌ای از هموطنان نیز جان خود را از دست دادند.
تقی زاده با اشاره به مکاتبات سازمانی میزان خسارت به مقامات بالادستی، از وزیر کشور خواست که برای کمک به کشاورزان خسارت دیده از بلایای طبیعی کمک بلاعوض و پرداخت وام‌های ارزان قیمت، امهال و امهای کشاورزی و تسریع در پرداخت خسارت بیمه شدگان را در دستور کار قرار دهد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان