تولید 30 هزار تن انواع محصولات سردرختی
تولید 30 هزار تن انواع محصولات سردرختی

پنجشنبه, 20 آذر,1399

تولید 30 هزار تن انواع محصولات سردرختی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل محمد شاد خاطر با اعلام این مطلب گفت : یکی از مهمترین رسالتهای بخش باغبانی این مدیریت تامین میوه های سردرختی و بی نیازی این محصولات به واردات آن از کشورهای خارج است . قطعا ً تولید ارزان و با صرفه اقتصادی و استفاده از نهالهای سازگار با شرایط آب و هوایی استان یکی از اساسی ترین اهدافی است که این مدیریت دنبال می کند .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: دراین شهرستان انواع محصولات سردرختی سیب و گلابی و به گیلاس و آلبالو و هلو وشلیل و بسیاری دیگر ازمحصولات سردرختی را شامل می شود .
وی در ادامه سخنان خود افزود: از باغات این شهرستان سالانه افزون بر 30 هزار تن انواع محصولات سردرختی مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می شود . این درحالی است که در طی سالهای گذشته علی رغم وجود شرایط نامساعد طبیعی از قبیل سرما و تگرگ همه ساله بخش قابل ملاحظه ای از محصولات سردرختی آسیب می بینند .
وی در ادامه سخنان خود افزود: استفاده از محیط های سربسته برای تولید و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه گلخانه ها در طی سالهای گذشته جهش قابل ملاحظه ای داشته است .
لازم به توضیح است که مهمترین ویژگی اغلب محصولات باغبانی که آنها را از محصولات زراعی، جنگلی و مرتعی متمایز می سازد این است که معمولا به صورت تازه یا با کمترین تغییر و تبدیل مورد استفاده انسان قرار می گیرند و نقش کلیدی در تامین مایحتاج غذایی و ویتامینهای ضروری و مهم بدن دارند .

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان