تولید سالانه ۱۲۰میلیون قطعه جوجه یک روزه در اردبیل
تولید سالانه ۱۲۰میلیون قطعه جوجه یک روزه در اردبیل

ﺳﻪشنبه, 09 مرداد,1403

تولید سالانه ۱۲۰میلیون قطعه جوجه یک روزه در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن ۴۸ واحد مزرعه فعال سالانه ۱۲۰میلیون قطعه جوجه یک‌روزه تولید و صادر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری در خصوص تولید جوجه یک روزه در استان اظهار داشت: این استان ظرفیت تولید ۱۲ درصد جوجه یکروزه کشور را داراست و واحد جدیدی نیز در سرعین در حال احداث است که به این ظرفیت افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به تکمیل فارم سه مرغ مادر گوشتی سرعین خاطرنشان کرد: این واحد در هر دوره قادر است ۲۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید و روانه بازار مصرف کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظرفیت واحد را ۱۳۰ هزار قطعه اعلام کرد و گفت: با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۸۰ نفر این واحد در قلب گردشگری ایران زمین در حال تکمیل است.
اژدری ادامه داد: در شهر گردشگری سرعین علاوه بر ظرفیت های خوب صنعت گردشگری ما در سال های اخیر بستر توسعه واحدهای مرغداری را فراهم کردیم به طوری که ۱۹ واحد مرغداری اعم از گوشتی، مادرگوشتی و تخمگذار در این شهرستان در حال فعالیت است.
وی بیان کرد: استان اردبیل در تولید محصولات گوشت قرمز و سفید و توسعه دامپروری های مدرن جزو استان های موفق و پیشرو کشور است که بخش عظیمی از نیاز هموطنان را تامین می کند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان