تولید سالانه بیش از 27 هزار تن شیر در شهرستان نمین
تولید سالانه بیش از 27 هزار تن شیر در شهرستان نمین

یکشنبه, 06 مهر,1399

تولید سالانه بیش از 27 هزار تن شیر در شهرستان نمین

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، شهرام محسنی با اعلام این خبر افزود: سالانه در شهرستان نمین بیش از 27 هزار تن شیر تولید می شود که این مقدار شیر از 3000 واحد پرورش گاو شیری روستایی با ظرفیت 14000 راس و 9 واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت بالغ بر 285 راس، تولید شده و در مجموع موجب اشتغال زایی بیش از 3100 نفردر این شهرستان گردیده است.
مدیر جهاد کشاورزی نمین اضافه کرد: 15 مرکز جمع آوری شیر ثابت و سیار در سطح شهرستان فعالیت دارند و روزانه بیش از 73  تن شیردر شهرستان نمین تولید می شود.
وی افزود: 2 شرکت فعال با مجموع ظرفیت سالانه 10 تن و اشتغال زایی 10 نفر در جهت فراوری و تبدبل شیر به فراورده های لبنی از جمله تولید ماست، پنیر پیتزا و ...  درحال حاضر دراین شهرستان مشغول به فعالیت می باشند.
شهرام محسنی در پایان ابراز داشت: توصیه می کنیم شهروندان عزیز روزانه حداقل دو لیوان شیر مصرف نمایند زیرا کلسیم که نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد، از مهم‌ ترین ترکیبات موجود در شیر است و مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه ‌گذار استخوان ‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری کننده پوکی استخوان و زندگی سالمندی فعال تر محسوب می شود.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان