تمهیدات لازم برای جبران خسارت سرمازدگی به باغداران و کشاورزان اتخاذ شود
تمهیدات لازم برای جبران خسارت سرمازدگی به باغداران و کشاورزان اتخاذ شود

پنجشنبه, 17 فروردین,1402

تمهیدات لازم برای جبران خسارت سرمازدگی به باغداران و کشاورزان اتخاذ شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از مسئولان استانی و کشوری خواستارشد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل رئیس سازمان در بازدید میدانی از باغات شهرستان مشگین شهر گفت: آثار سرمای دیررس بهاره به باغات استان طی ماه‌های پیش رو بر صنایع وابسته و اقتصاد استان مشخص خواهد شد و مسئولان استانی و ملی باید تمهیدات لازم را برای جبران خسارت وارده اتخاذ کنند.
نادر تقی‌زاده با اشاره به خسارت سرمای بهاره به باغات استان اظهار کرد: در اثر بارش برف و سرمای بهاره باغات شهرستان مشگین شهر 60 درصد و باغات شهرستان‌های خلخال و کوثر50 درصد خسارت دیده است.
وی افزود: بر اساس برآورد کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی خسارت وارده به باغات مشگین‌شهر بیش از سه هزار و 700 میلیارد تومان برآورد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآورشد: در جنوب استان و در شهرستان‌های خلخال و کوثر هم باغات گردو و میوه‌های هسته‌دار آسیب دیده است و بر اساس برآوردهای اولیه حدود 50 درصد خسارت به باغات این منطقه وارد شده است.
وی در عین حال گفت: به لحاظ ارزشی هنوز برآورد مشخص نشده است و طی روزهای آینده میزان خسارت وارده اعلام خواهد شد.
تقی زاده یادآورشد: باغاتی که تحت پوشش بیمه نبوده‌اند از طریق وزارت کشور و جهاد کشاوزی پیگیر خواهیم بود تا بخشی از خسارت باغداران و کشاورزان جبران شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به پیامدهای ناشی از سرمای بهاره در صنایع تبدیلی اظهار کرد: صنایعی مانند سبدسازی، سردخانه‌ها و حمل و نقل صنایع تبدیلی همه اینها به تبعیت از خسارت باغات آسیب خواهد دید که این موضوع طی ماه‌های پیش رو آثار خود را نشان خواهد داد و انتظار می‌رود مسئولان استانی و ملی در این خصوص تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
طی روزهای گذشته بارش برف و سرمای بهاره به بخش وسیعی از باغات استان اردبیل خسارت وارد کرد این در حالی است که سازمان جهاد کشاورزی پیش از ورود جبهه هوای سرد نسبت به افت فاحش دمای هوا و احتمال سرمازدگی هشدار داده و توصیه‌های لازم را به کشاورزان ارائه کرد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان