تداوم عملیات پایش و رصد مزارع گندم از لحاظ عوامل خسارتزا
تداوم عملیات پایش و رصد مزارع گندم از لحاظ عوامل خسارتزا

دوشنبه, 26 اسفند,1398

تداوم عملیات پایش و رصد مزارع گندم از لحاظ عوامل خسارتزا

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یحیی آذرمی با اعلام این خبرگفت: با توجه به شرایط آب و هوائی سال زراعی جاری، علائم بیماریهای قارچی بخصوص سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی در مزارع گندم بخش خصوصی و دولتی در مناطق گرمسیر شمال استان (شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار) قابل مشاهده می باشد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوائی مناطق شمالی استان بخصوص پیش بینی بارندگی در اوایل هفته آتی، توسعه بیماریهای قارچی یاد شده و همچنین مشاهده علائم اولیه بیماری خطرناک زنگ زرد گندم در روزهای آتی دور از انتظار نمی باشد.
مدیر حفظ نباتات استان از کشاورزان خواست، ضمن بازدید و پایش روزانه مزارع خود، هرگونه علائم آلودگی به بیماریهای یادشده، بخصوص بیماری زنگ زرد را به بلافاصله کارشناسان مستقر در مراکز خدکات جهادکشاورزی تابعه اطلاع و ضمن مشاوره با آنها عملیات لازم را به موقع انجام دهند.
وی گفت: درایام تعطیلات نوروزی نیز همکاران مدیریت حفظ نباتات استان، شهرستانها و کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی مستقر در مراکز خدمات جهادکشاورزی دهستانها، بصورت کشیک نوبتی در محل خدمت خود حاضر بوده و آماده ارائه خدمات فنی و کارشناسی لازم می باشند.
وی در پایان اظهار نمود: سموم علفکش و قارچکش و حشره کش مورد نیاز استان تأمین و به مقدار کافی در فروشگاه های عرضه کننده موجود می باشد. لذا به منظور جلوگیری از استفاده بی رویه از سموم شیمیایی در مزارع و کاهش هزینه های تولید و تبعات منفی احتمالی، کشاورزان زحمتکش سموم لازم را براساس توصیه کارشناسان و از فروشندگان مجاز و معتبر تهیه نمایند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان