بهره برداری از پروژه استخر ذخیره آب روستای بلیل خلخال در هفته دولت
بهره برداری از پروژه استخر ذخیره آب روستای بلیل خلخال در هفته دولت

پنجشنبه, 09 شهریور,1402

بهره برداری از پروژه استخر ذخیره آب روستای بلیل خلخال در هفته دولت

آیین افتتاح استخر ذخیره آب کشاورزی با حضور نماینده مردم کوثر و خلخال در مجلس ،معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار، فرماندار خلخال و معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی و اهالی روستا برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان گفت: با بهره برداری از پروژه استخر ذخیره آب روستای بلیل یکصد هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل خواهد شد.

محمد صادق حاجی محمدی هدف از احداث استخر ذخیره آب بلیل را جمع آوری و ذخیره آب چشمه های اطراف در فصول غیر زراعی به منظور تامین آب اراضی روستای بلیل دانست.

این مقام مسئول افزود: در پائین دست محل استخر اراضی زراعی حدود ۱۰۰ هکتار وجود داشته و کشاورزان منطقه در فصول کم آبی و سالهای خشکسالی با کمبود آب مواجه هستند که با احداث استخر و ذخیره آب درفصول غیر زراعی و استفاده از ذخیره آن در فصول زراعی می تواند تا حدودی مشکلات کشاورزان منطقه را برطرف نماید.

حاجی محمدی در خصوص مشخصات فنی این پروژه نیز گفت: این استخر خاکی بوده و با مقطع غیر همگن و هسته رسی است که طول تاج آن 165 متر می باشد و حجم تنظیمی مخزن 120 هزار متر مکعب بوده و تراز حداقل بهره برداری آن 1992 متر می باشد که برآوردهای فنی و کارشناسی نشان می دهد یکصد هکتار از اراضی پایاب این استخر به بهترین نحو ممکن آب کافی را برای زراعت های مختلف و غالب منطقه خواهد داشت .

استخر بلیل در یک و نیم کیلومتری شهر خلخال واقع شده است
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان