برگزاری کارگاه آموزشی سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی در زمینه گیاهان دارویی
برگزاری کارگاه آموزشی سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی در زمینه گیاهان دارویی

یکشنبه, 25 خرداد,1399

برگزاری کارگاه آموزشی سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی در زمینه گیاهان دارویی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در راستای اجرایی کردن سیاستهای نظام نوین ترویج کشاورزی  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نمین با هماهنگی مدیریت ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی – ترویجی صحرایی سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی با عنوان گیاهان دارویی روستای نیارق از توابع بخش ویلکیج شهرستان نمین نمود.
این کارگاه با حضور ناصری فرماندارمحترم شهرستان نمین ، مرادی بخشدار محترم ویلکیج ، محسنی مدیران ترویج سازمان و  جهاد کشاورزی شهرستان نمین وسایر کارشناس مسئولین شهرستانی و رئیس وکارشناسان مرکز ویلکیج و جمعی از بهره برداران بخش ویلکیج برگزار گردید.
در این کارگاه ابتدا جناب ناصری در زمینه اهمیت کشت گیاهان دارویی در منطقه با توجه به استراتژیک بودن محصول موردنظر و درآمدزایی بالا  سخنرانی نمود.
سپس محسنی درخصوص افزایش بهره وری در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی ، ارتقاء و بروز شدن علم و دانش و ورود  به رقابت ملی و جهانی در تجارت و صادرات، قراردادن این محصول در تناوب زراعی در جهت حفظ منابع زیر زمینی و حفظ خاک (با توجه به کم مصرف بودن آب ) و ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف من جمله صنایع تبدیلی در عرق گیری ،بسته بندی،فرآوری و... را برای حضار بیان نمود.
سپس عادل که به عنوان مدرس در این کارگاه حضور داشت ؛ درزمینه کاشت ، داشت و برداشت گیاهان دارویی از قبیل گل همیشه بهار و گل گاوزبان که مناسب و سازگار با اقلیم منطقه هستند؛ نکات آموزشی برای حضار ارائه داد.
لازم به توضیح است که این کارگاه با هدف ترغیب و ترویج بهره برداران به کشت گیاهان دارویی در منطقه به همت رئیس و کارشناسان مسئول پهنه مرکز ویلکیج و با مشارکت جمعی از کشاورزان پیشرو و علاقمند برگزار گردید .

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان