برگزاری همایش کشت پاییزه
برگزاری همایش کشت پاییزه

دوشنبه, 22 مهر,1398

برگزاری همایش کشت پاییزه

    به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل شهرام محسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین ، با اشاره به برگزاری همایش کشت پاییزه با هدف تبیین الگوی کشت در سال زراعی 99 – 98 در شهرستان نمین، گفت: این همایش در راستای هماهنگی و برنامه ریزی و اجرای طرحها و دستیابی به اهداف و سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت و رونق تولید در محل سالن اجلاس فرمانداری شهرستان نمین برگزار گردید.
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین افزود: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در نمین بیش از 20 هزار هکتار و جو بالغ بر 4500 هکتار می باشد. وی همچنین سطح زیر کشت سیب زمینی را بیش از 3800هکتارعنوان کرد.
در این همایش که با حضور فرماندارنمین، روسای ادارات و کارشناسان و جمعی از کشاورزان پیشرو و مددکاران و تولید کنندگان نمونه شهرستان برگزار گردید،
محسنی اضافه کرد: میانگین تولید گندم آبی در شهرستان نمین بیش از 5 تن و گندم دیم را حدود 1 تن و متوسط تولید سیب زمینی را در هر هکتار 38 تن اعلام کرد.
 در این همایش بر تحقق سهمیه های ابلاغی کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم و کلزا، اهمیت تغذیه نباتی در افزایش عملکرد، تأمین کود و بذر توسط کارگزاریها در فصل کشت، اهمیت اجرای اصول فنی در مراحل کاشت ، داشت و برداشت در افزایش عملکرد، الزام در بازدیدهای مستمر و ارتباط  مستقیم با کشاورزان و ارائه مشاوره های فنی و کارشناسی لازم به زارعین، مورد تأکید قرار گرفت.

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان