برداشت گندم از بیش از 37 هزار هکتار
برداشت گندم از بیش از 37 هزار هکتار

شنبه, 11 مرداد,1399

برداشت گندم از بیش از 37 هزار هکتار

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، علی حسین احدی عالی از عملیات موفقیت آمیز برداشت گندم از سطح 37 هزار و 500 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه محصول گندم شهرستان اردبیل به دو صورت آبی و دیم مورد کشت قرار می گیرد افزود: در سال زراعی جاری 19 هزار  هکتار گندم آبی و 18 هزار و 500 هکتار گندم دیم در سطح شهرستان به زیر کشت رفت و بیش از 100 هزار تن محصول گندم از این مزارع برداشت گردید

وی ارقام تحت کشت گندم در مزارع این شهرستان را شامل ارقام کاسگوژن، پیشگام، میهن و سای سونز از ارقام آبی و آذر 2 ، سرداری و رصد از ارقام دیم برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل درادامه افزود : در حال حاضر روند برداشت این محصول ادامه دارد و انتظار می رود تا پایان مرداد ماه کار برداشت گندم در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.

احدی عالی خاطر نشان کرد: با هماهنگی های انجام شده در حال حاضر 3 مرکز خرید گندم فعال در سطح شهرستان آماده خریدگندم کشاورزان بر اساس قیمت خرید تضمینی ابلاغی 25000 ریال برای هر کیلوگرم محصول گندم می باشند و کشاورزان محترم می توانند با هماهنگی مسئولان خرید نسبت به تحویل محصول تولیدی خود اقدام نمایند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: به یقین افزایش تولید گندم و خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک اثرات بسیار مثبتی در اقتصاد کشور دارد .

وی به کشاورزان توصیه نمود به منظور کاهش تلفات در امر برداشت گندم که تاثیر مستقیم بر میزان تولید و در آمد کشاورزان دارد از ورود کمباین های فاقد برچسب معاینه فنی به مزارع جلوگیری کنند و با حضور در مزرعه در زمان برداشت به کار کمباین داران نظارت کافی داشته باشند و در صورت بروز مشکل به کارشناسان پهنه یا کارشناسان مکانیزاسیون مراجعه نمایند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان