برخورداری کسب و کارهای اقتصادی کشاورزی آسیب دیده از شیوع کرونا از تسهیلات
برخورداری کسب و کارهای اقتصادی کشاورزی آسیب دیده از شیوع کرونا از تسهیلات

چهارشنبه, 18 تیر,1399

برخورداری کسب و کارهای اقتصادی کشاورزی آسیب دیده از شیوع کرونا از تسهیلات

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل محسن مصطفایی با اعلام این خبر افزود: واحدهاي مشمول بخش كشاورزي كه تحت عنوان رسته چهاردهم اخيراً به رسته هاي به شدت آسيب ديده از شیوع ويروس كرونا اضافه شده اند عبارتند از : واحدهاي پرورش مرغ گوشتي ، واحدهاي پرورش مرغ مادر گوشتي ، مراكز توليد محصولات گلخانه‌اي، ‌سبزي و صيفي جات صادراتي، مراكز توليد و عرضه گياهان زينتي، مراكز توليد و عرضه ماهيان زينتي می باشند
این مقام مسئول درا دامه افزود: بنگاههای مشمول در سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال باشند نیز می توانند ازاین تسهیلات بهره مند شوند .
مصطفایی در ادامه سخنان خود افزود: شاغلين هدف اين تسهيلات در بنگاههای مشمول از بيمه بيكاري بهره مند نشده باشند و پس از شيوع ويروس كرونا 1398/12/1 نيروي كار خود را تعديل نكرده (براساس اطلاعات سازمان تامين اجتماعي) و يا نسبت به بازگشت و افزايش نيروي كار موجود براساس متوسط سه ماهه آبان، آذر و دي سال ۱۳۹۸ اقدام كرده باشند نیز می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند .
وی ادامه داد :دیگر گروههای هدف  که می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند عبارتند از : با نيروي شاغل (براساس تعداد شاغلين متوسط سه ماهه آبان، آذر و دي ۱۳۹۸) قرارداد كار در سال ۱۳۹۹ منعقد كرده و متعهد به حفظ آنها تا پايان سال ۱۳۹۹ شده است. تسهيلات موضوع تصويب نامه براي پرداخت دستمزد نيروي كار طي دوره سه ماه ابتداي سال ۱۳۹۹ و تامين بخشي از هزينه هاي عملياتي واحد كسب و كار اختصاص مي يابد و صرف آن در محلي غير از موارد تعيين شده مجاز نمي باشد. مبلغ تسهيلات براي واحدهاي كسب و كار موضوع بند اول يكصد و بيست (120) ميليون ريال به ازاي هر شاغل بيمه شده با رعايت شرايط قيد شده در بندهاي مذكور تعيين مي گردد. كه 70 درصد اين مبلغ براي پرداخت هزينه هاي دستمزد و 30 درصد آن براي ساير هزينه هاي عملياتي مرتبط با كسب و كار مي باشد.
وی ادامه داد : موسسه اعتباري در صورت تصويب و انعقاد قرارداد با واحد كسب و كار، تسهيلات مصوب را به صورت دو مرحله اي پرداخت مي كند. براي واحدهاي داراي 50 نفر شاغل به بالا، سهم دستمزد شاغلين نزد آن موسسه مسدود و براساس فهرست اعلامي كارفرما كه احراز اشتغال آن به تاييد سازمان تأمين اجتماعي رسيده و در سامانه كارا درج شده، در وجه نيروي كار پرداخت نمايد.
مصطفایی افزود: موسسه اعتباري موظف است تمامي درخواست هاي واحد هاي كسب و كار تاييد شده از سوي دستگاه بخشي و يا كارگروه را كه قبل از پايان خرداد ماه سال 1399 به آن موسسه ارسال شده، پذيرش نمايد.
وی ادامه داد : نرخ سود تسهيلات موضوع اين شيوه نامه با توجه به ماده 7 آيين نامه 12 درصد مي باشد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان