با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی؛ سند الگوی کشت محصولات کشاورزی در اردبیل رونمایی شد
با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی؛ سند الگوی کشت محصولات کشاورزی در اردبیل رونمایی شد

چهارشنبه, 26 بهمن,1401

با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی؛ سند الگوی کشت محصولات کشاورزی در اردبیل رونمایی شد

سند الگوی کشت محصولات کشاورزی با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی در اردبیل رونمایی شد


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، در آئینی که به همین مناسبت بعدازظهر یکشنبه در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: سند الگوی کشت محصولات کشاورزی بعد از تصویب در وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ شد و جلسات متعددی برای عملیاتی شدن این سند در اردبیل برگزار شد.
نادر تقی زاده با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی فرمانداری‌ها، مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه کشاورزی، مسئولان حوزه قضائی و … از اعضای کارگروه سند الگوی کشت محصولات کشاورزی هستند، خاطرنشان کرد: اجرای این سند یک مسئولیت فراحوزه‌ای است و تنها از عهده سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برنمی آید بلکه باید تمام دستگاه‌های اجرایی در این حوزه ما را یاری کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تشکیل دبیرخانه اجرای این سند در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: برنامه‌های الگوی سند کشت محصولات کشاورزی به تفکیک شهرستان‌ها برای حمایت از کشاورزان تدوین و در اختیار فرمانداران قرار گرفته است.
تقی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۶۹۸ تن محصولات آبی و ۳۳۶ هزار و ۷۷۳ تن محصولات دیم در اردبیل کاشت می‌شود، گفت: تاکنون براساس گزارش شهرستان‌ها ۸۰ درصد برنامه‌های این سند در اردبیل اجرایی شده است و مابقی نیز تا موعد کشت بهاره محقق خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیازمندی اصلی اجرای سند الگوی کشت در اردبیل و شهرستان‌ها را ماشین آلات جدید و ادوات مدرن کشاورزی دانست و تصریح کرد: برای افزایش و ایجاد انگیزه در کشاورزان باید تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این سند در اختیار آنان قرار گیرد.
تقی زاده توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را از اهداف اجرای این سند در استان اردبیل دانست و اظهار کرد: تکمیل زنجیره پروسس و سورتینگ محصولات کشاورزی اردبیل در اجرای این سند دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اردبیل به ویژه شمال این استان قطب تولید انواع بذور کشاورزی است، ادامه داد: پیاده سازی نظام نوآوری در بخش کشاورزی در اجرای سند الگوی کشت مدنظر است که امیدواریم با همراهی متولیان حوزه کشاورزی به این مهم در اردبیل دست یابیم.

 

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان