بازاریان اردبیل سمبل خردورزی و اخلاق و انصاف هستند.
بازاریان اردبیل سمبل خردورزی و اخلاق و انصاف هستند.

یکشنبه, 01 تیر,1399

بازاریان اردبیل سمبل خردورزی و اخلاق و انصاف هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خلیل نیکشاد که در نشست تخصصی جامعه اصناف و بازاریان اسلامی در کمیته تخصصی کشاورزی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود :  بازار اردبیل سمبل خردورزی و اخلاق و انصاف است . در بازار مشکلات نیازمندان و مسکینان از قدیم الایام حل و فصل می شده است .
این مقام مسئول افزود: کشاورزی مادر اقتصاد است و قطعا ً کشورهایی در رشد و توسعه موفق بوده اند که به بخش کشاورزی نگاه و توجه ویژه و منحصر به فردی داشته اندو در گام دوم صنعت را به عنوان بازوی قدرتمند توانمند سازی و رشد و بالندگی بخش کشاورزی به خدمت گرفته اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: بخش عمده ای از تامین نیروی انسانی جامعه توسط بخش کشاورزی صورت می گیرد . تامین نیروی انسانی صنایع پائین دست بدون استثناء از بخش کشاورزی است . از کشاورز پنبه نکارد قطعا صنایع نساجی وجود خارجی نخواهند داشت .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: درسایه سعی و اهتمام مسئولین و دست اندرکاران تولید و خود بهره برداران و تولید کنندگان موفقیت های بسیار چشمگیری در بخش کشاورزی استان صورت گرفته است ولی با وجود این پتانسیل ها و قابلیت ها و توانمندی های استان بسیار بالاست . بخش کشاورزی استان سالمترین و بهداشتی ترین نوع محصولات کشاورزی را تولید می کند به گونه ای که در زراعت سیب زمینی تنها یک و نیم بار سمپاشی بر علیه سوسک کلرادو صورت می گیرد که این در حالی است که در ایالت کلرادوی آمریکا از کشاورز سیب زمینی کار نتواند حداقل 8 بار بر علیه این آفت سمپاشی کند عملا ً نمی تواند محصولی تولید نماید .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: استان اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و زمین مرغوب و آب و هوای مستعد می تواند در یک هکتار بیش زا 12 تن گندم برداشت نماید که این میزان سطح برداشت نه تنها در سطح کشور بله در سطح دنیا بی نظیر است . این میزان تولید در واحد سطح به غیر استان اردبیل تنها در کمربند غله در مرز مکزیک و کانادا تولید می شود . این امر گویای پتانسیل در سطح بالا و منحصر به فرد استان زرخیر  اردبیل است .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به رشد مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان نیز افزود: در بخش مکانیزاسیون استان اردبیل جایگاه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است . در سال گذشته علارقم اینکه 42 میلیارد تومان اعتبار برای گسترش مکانیزاسیون در نظر گرفته شده بود ولی موفق شدیم 87 میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم یعنی سهم مکانیزاسیون سه استان دیگر را نیز توانستیم جذب کنیم که این امر به نوبه خود افتخار بزرگی برای بخش کشاورزی استان بشمار می رود . زیرا در سال گذشته رشد در بخش مکانیزاسیون استان بالغ بر 148 درصد بوده است .
رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: تمامی سعی و اهتمام ما بر این است که بتوانیم اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار را سال به سال ارتقاء دهیم و امسال نیز هدف گذاری شده است تا بتوانیم سطح آن را به 12 هزار هکتار برسانیم  به همین منظور نیز با پیگیریهای صورت گرفته موفق شده ایم مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که قطعا با صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از آن و بهره برداری از این سطح از اراضی مکانیزه نیز تحول مهمی در رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان خواهد داشت .
نیکشاد در ادامه سخنان خود افزود: علاوه بر گسترش سطح اجرای مجهز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار برنامه های اصلاح نژاد دامها و توسعه و احداث باغات را نیز دردستور کار خود داریم .
در ادامه سعید ایرانی جمع رئیس جامعه اسلامی اصناف  وبازاریان اردبیل هدف از برگزاری چنین جلسات هماهنگی را تقویت مطالبه گری گفت و افزود: این جامعه و اصناف کمیته های تخصصی متفاوتی دارد و در کمیته کشاورزی در تمامی زمینه های ذیربط در بحث مطالبه گری با برگزاری جلسات هم اندیشی و تخصصی آنچه که مطالبه بحق افکار عمومی است با جدیت مطرح و به عنوان یار و یاور دستگاههای دولتی از مبادی ذیربط پیگیری می کنیم .
وی باقدردانی از تلاش و زحمات رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و همکاران گفت : تامین امنیت غذایی مهمترین رسالت این سازمان و جهاد کشاورزی می باشد و به لحاظ اینکه اردبیل قطب کشاورزی کشور می باشد انتظار می رود با جلب و جذب سرمایه گذاران بویژه در بحث صنایع تبدیلی با جلوگیری از خروج محصولات به صورت خام و فرآوری آن در داخل استان اقتصاد کشاورزان تقویت و روز بروز شاهد رشد و شکوفایی کشاورزی استان که مادر اقتصاد می باشد باشیم .
در ادامه تعدادی از اعضای کمیته جامعه اسلامی اصناف اردبیل هر یک نقطه نظرات خود را ابراز نمودند .

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان